login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Website inladen

Offline xSc - 25/07/2006 08:58
Avatar van xScOnbekend Goedemorgen allemaal,

Ik ben gisteren begonnen aan een website. Deze website bevat 3 pagina's waarin een externe site geplaatst moet worden. Moet dit nu echt per se met een iframe? Ik ben gefascineerd van divs, maar dat gaat niet lukken.

18 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 25/07/2006 09:14
Avatar van marten Beheerder ben benieuwd want ik zit met hetzelfde probleem 
Offline oldsko0l - 25/07/2006 09:25
Avatar van oldsko0l Nieuw lid post even de divs.css file? dan kunnen we zien waar de fout zit?
Offline marten - 25/07/2006 09:28
Avatar van marten Beheerder oldsko0l

uh?  Er is geen fout alleen een vraag hoe je externe links kan inladen zonder iframe te gebruiken
Offline Grayen - 25/07/2006 09:38
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde kan je niet een script maken, met behulp van de functie show_source(), ik weet niet hoe het kan maar ik zag http://www.site...amp;id=424 daar dat ze zeiden dat je met die functie de broncode van een extern bestand kan krijgen. wat nou als je daarvan gebruik maakt en dan dit doet:

1. haal de broncode op en zet hem in een variable.
2. maak een bestand aan (kan toch met headers?) met de bijbehoorende extensie, waarvan de inhoud die variable is, en geef hem een standaard naam (zodat hij steeds word overschreven).
3. include het aangemaakte bestand.

Ik weet niet of het wel mogelijk is ik verzin maar wat 
Offline xSc - 25/07/2006 10:22
Avatar van xSc Onbekend Grayen, bedankt voor je meedenken, maar ik ben geen voorstander van je oplossing. Je zit met interne koppelingen en volgens mij is het ook illegaal.
Offline Grayen - 25/07/2006 10:36
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde
Citaat:
en volgens mij is het ook illegaal

zit wat in ja...

dan is volgens mij de enige mogelijkheid iframes/frames omdat als jij via een andere manier de pagina zichtbaar wilt maken, dat zover ik weet alleen kan, door de broncode te hebben, en dat is weer waarschijnlijk illegaal.
Offline Thomas - 25/07/2006 12:35
Avatar van Thomas Moderator Hmm... Met AJAX een browser simuleren in een div .
Offline Maarten - 25/07/2006 12:47 (laatste wijziging 25/07/2006 13:04)
Avatar van Maarten Erelid Idd, je kan de hele site ophalen met AJAX, en dan in een div laden, maar ik weet niet zeker hoe het dan zit met interne koppelingen.

Is het de bedoeling dat je dan verder kan browser binnen dat gedrocht? Dan moet je dus alle URL's laten voorafgaan door mijnAjaxBrowserGeval.php?url= ofzo.. het is wel mogelijk 
Offline nemesiskoen - 25/07/2006 13:06
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Volgens mij ga je dan wel wat problemen hebben met IE (offcourse). Ik heb ooit eens wat zware data verzonden via httpRequest (bij IE activeX dan) en dit liep zwaar mis. Als ik dan wat lichtere data verzond ging het perfect. Het is wel mogelijk denk ik via AJAX maar dan moet je toch een verdomd krachtige AJAX-engine bouwen om zo'n zware data te verzenden. Firefox, Opera en Avant lieten het allemaal rustig toe:)
Offline xSc - 25/07/2006 13:12
Avatar van xSc Onbekend @Nemesiskoen ... :'( 

Ik zie wel ... Ajax is voor mij niet de juiste oplossing.
Offline Dolfje - 25/07/2006 13:30
Avatar van Dolfje Gouden medailleGouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
wat wil je ermee doen?

In php kan je met file_get_contents(); de info ophalen en daarna op de juiste plaats echo'n.
Offline ikkedikke - 25/07/2006 17:51
Avatar van ikkedikke PHP expert ik weet niet hoehet bij jullie zit, maar bij mij kan heel dat ajax niks ophalen wat niet precies dezelfde host en port heeft?
Offline oldsko0l - 25/07/2006 19:37
Avatar van oldsko0l Nieuw lid je kan het met php includes (vrij simpel)
Offline Ultimatum - 25/07/2006 19:43
Avatar van Ultimatum PHP expert @oldskool, je kan geen externe bestanden includen volgens mij en anders was het antwoord wel heel simpel
Offline Grayen - 25/07/2006 19:56
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde @ultimatum, als het goed is kan het wel door iets te wijzigen in je ini:
http://nl3.php....-url-fopen

alleen moet je het natuurlijk wel kunnen wijzigen wat waarschijnlijk niet het geval is... 
Offline svm - 25/07/2006 19:58
Avatar van svm PHP ver gevorderde Als je alleen met HTML en niet met PHP werkt, moet het inderdaad met een iframe.
Maar als je in de iframe-tage frameborder="0" zet, dan zie je niks van dat iframe.
Offline Grayen - 25/07/2006 20:16
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde @svm kan waarschijnlijk ook met <iframe style="border: 0px;"> en of je nou php of html gebruikt het werkt beide (ik heb al is een site gebouwd met een externe host die php accepteerde en mijn host die dat niet accepteerde, en het werkte gewoon, omdat wat php output gewoon html is.
Offline xSc - 26/07/2006 09:40
Avatar van xSc Onbekend Het gaat om het inladen van een Autotradermodule. Het lijkt me niet dat je die mag includen en evt. de broncode gaat manipuleren. ;)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s