MySQL interesse |
|
Ik wil een nieuwe layout maken, maar designen is nu niet mijn beste kant...
Heb hiervoor een pagina gemaakt van frames maar dat word me overal afgeraden in verband met bv de zoekmachines etc..
Nu wil ik dus een nieuwe layout maken...
Nu heb ik iets gelezen over iframes maar ik weet niet of dit hetzelfde is als een gewone frame...
Wat wil ik:
Ik wil een pagina, stel je voor zoals deze...
Links staat het menu met een aantal links erin...
Ik wil het graag zo maken dat als ik bv de FAQ opeens wil verwijderen ik dat alleen maar in menu.htm hoef te doen en niet op 20 pagina's.... Dus principe frames?
Stel: ik maak mn layout uit een tabel en gebruik bv de php code include om de pagina menu.htm in de kolom te krijgen waar hij hoort te staan etc.. ben ik dan goed bezig??
Wat is nu precies het verschil tussen een frame, tabel of een div?
Wat raden jullie mij aan???
Veel vragen en een hoop onduidelijkheid.. ik hoop dat jullie mij goede raad kunnen geven!
ElleRt.
------------------------------------------------
EDIT
------------------------------------------------
Uuhm.. denk niet dat ik helemaal duidelijk ben geweest.. namelijk: Ik kan wel aardig phpén en heb eigenlijk al een heel cu2 systeem gemaakt! ( zoiets dan )...
HTML kan ik opzich ook wel, tabelletje maken etc... maar een mooi proffessioneel design lukt me gewoon niet...
Vandaar deze post...
Ik ben helemaal niet beroerd een tutorial te volgen, maar kan er gewoon niet 1 vinden die mij nou een mooi design maken leert... bv met div'jes of wat dan ook maar...
Mijn layout nu is namelijk erg "lelijk"
Te zien op:
http://www.vakantielokaties.nl
Weet iemand een goede nederlandse tutorial te vinden die mij precies het verschil laat zien tussen div's tabellen en frames, en vervolgens uit legt hoe men die moet toepassen??
|