hej, ik ben bezig met een site maar ik heb nog een probleempje,
ik heb alles gecentreerd en dit werkt perfect maar sommige pagina's hebben een scrollbar nodig (gewoon de standaarscrollbar rechts in je browser) en sommige pagina's niet.
dus wanneer ik ga van een pagina die geen scrollbar nodig heeft naar een pagina die wel een scrollbar nodig heeft schuift alles een beetje opzij (naar links dus) zodat de scrollbar erbij kan.
Dit is niet echt een probleem maar het is vrij irritant. in internet explorer staat er standaard een scrollbar ook al is het niet nodig, in firefox is dit niet het geval. hoe kan ik er nu voor zorgen dat als men op mijn site komt er zowiezo een scrollbar staat (net zoals in internet explorer dus)
ik maak gebruik van css divisions om mijn site in te delen. dus als je een oplossing hebt die enkel met css divisions werkt is dit geen probleem, andere oplossingen zijn ook welkom
Je pagina gewoon left laten allignen, en dan margin-left: #px;
(# = het aantal pixels hij van de linker kant af moet blijven)
zodat hij altijd op zijn plaats blijft, ookal komt er een scrollbalk
bij.
neen dat is niet goed, met ddie body tag
want ik gebruik includes (zoiets als frames maar dan met php), dus in elke pagina zit 2x een body...
edit,
ik heb het toch eens getest, en raar maar waar het werkt!
hoe komt het dat er maar 1 scrollbalk komt? bij elke body zou hij toch een scrollbalk moeten zetten?
Waarom zit er in jouw pagina dan 2 keer een body? Als je iets include in een bestaande pagina hoor je in dat geïnclude bestand geen <html>, <head> en <body> te hebben..
Dat is inderdaad niet het probleem, dat zei ik ook niet.
All right.
Je kan je kofferbak vol stront leggen. Geen probleem, want je auto rijdt nog. Maar welke idioot doet dat nu?
Zelfde situatie hier. Je kan al eens de W3 aanradingen negeren, maar 2 body tags in een document, dat is gewoon idioot.. en als je je daar echt niet bij wilt neerleggen dan kan je beter een andere hobby zoeken