login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[OPGELOST] Achtergrond wil niet getoond worden + z-index gedoe

Offline webbey - 09/07/2006 17:19 (laatste wijziging 10/07/2006 15:59)
Avatar van webbeyNieuw lid Eerst en vooral: dit is wat het moet worden: http://www.monsieurmontventoux.be/p1.jpg

Bij mijn opbouw ben ik begonnen met de header en toestanden. Ik heb ervoor gekozen de header gewoon te doen (dus die bovenste balk), vervolgens een 2e div in te roepen om de foto links weer te geven en een derde voor mijn laatste nieuws balkje.

Tot daartoe gaat alles goed. Nu heb ik echter vanalles geprobeerd om de menuutjes daar te zetten. Dit is wel gelukt door een div aan te maken die het menuutje via position-absolute mooi over de foto kan zetten zoals het moet zijn. Ik had dit allemaal gedaan, maar op geen enkele manier kreeg ik de achtergrond over de volledige pagina te zien.
Ik probeerde alles dan uit de div id = header te halen omdat ik hoopte dat het zo zou lukken, toch geen succes.

Goed, waarmee wil ik nu verdergaan.
Ik heb (wat je uit de code kan besluiten) een divke voor mijn footer. Deze footer moet - logisch - onderaan komen. Die blijft nu ook vanboven staan.
Kan iemand me een voorzet geven van hoe ik die footer onderaan krijg + dat mijn achtergrond doorloopt (mijn achtergrond voro het middenstuk is namelijk http://www.monsieurmontventoux.be/img/achter.jpg)

Of zeggen jullie: het is allemaal veel makkelijker te doen. Eerlijkgezegd denk ik van wel (door heel dat bovenstuk te bewaren als een jpg en via een div vervolgens die laatste nieuws erop te zetten. Maar volgens mij blijf ik nog steeds met hetzelfde probleem dan van de achtergrond.

Alvast bedankt ;)

Wouter

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Micron - 10/07/2006 11:08
Avatar van Micron HTML beginner voor je achtergrond in je css.

body {
background-image: url(image/achterground.gif);
background-repeat: repeat-y;
background-color: #000000;
background-position: middle;
margina: 0px;
}
Offline webbey - 10/07/2006 15:59
Avatar van webbey Nieuw lid Intussen is het in orde
body, html en container op 100% hoogte gezet en een content box toegevoegd. Zo werkt het in elk geval ;)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s