login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

IE en FF verschillende uitvoer

Offline Dark_Paul - 16/06/2006 13:46
Avatar van Dark_PaulPHP ver gevorderde ik heb een pagina gemaakt, met FF werkte 't, maar met IE wat probleempjes qua uitlijnen. Daarom heb ik met Dreamweaver de goede maten gekregen voor de cellen. In FF werkt 't perfect, Dreamweaver geeft in het werkvenster ook wat er moet komen, maar IE houdt zich niet aan een celbreedte van 30px.. Ik gebruik gewoon absolute waarden in de cel zelf.
Screenshots:
http://site.why-online.com/ie.jpg
http://site.why-online.com/ff.jpg
http://site.why-online.com/dreamweaver.jpg
het script:
http://www.plaatscode.be/749/
ik denk dat jullie wel zien om welke cellen 't gaat he ;) (voor degene die 't niet zien, tussen de tabel rand en de cel met de foto zit een cel van 30px, IE maakt daar een andere waarde van, waarom? geen idee )

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 16/06/2006 13:53
Avatar van Thomas Moderator Misschien omdat de cel leeg is?
Probeer er eens een   in te zetten?

Sluit(en) de breedte(s) van de omliggende tabel(len) goed aan?
Offline Impulzer - 16/06/2006 13:59
Avatar van Impulzer Nieuw lid Ik zie niet wat je bedoelt 

Kan je ff een pijltje neerzetten of iets? Dan zal ik even wat proberen met je code 
Offline Voldemort - 16/06/2006 14:05 (laatste wijziging 16/06/2006 17:12)
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde
  1. <TH WIDTH="30px"></TH>

Op lijn 42 moet worden:

1. <TH WIDTH="30px">&nbsp;</TH>

(nu wel gevonden?)
Offline Dark_Paul - 16/06/2006 14:32 (laatste wijziging 16/06/2006 14:52)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde die &nbsp; ertussen werkt niet. Ik had ook niet verwacht dat daar 't probleem zit, want ik gebruik overal lege cellen als 'spacers' en ik heb er nergens problemen mee. Voor de zekerheid zal ik wel overal ff dat ertussen zetten en dat mn script niet valid is, dat wist ik al. Ik ben ook niet van plan om mn script W3c valid te maken. Ik heb een hele andere manier van scripten dan daarvoor nodig is.
Maar wat is er niet-valid aan lijn 50? de validator zegt geeft de N en de ';' in &nbsp; als unvalid aan..
@ FangorN: hoe bedoel je, sluiten de breedtes van de omliggende tabellen goed aan? Bedoel je of 't samen de breedte van de tabel is? Ik ga er vanuit van wel, aangezien ik de breedtes met Dreamweaver heb aangepast.
@ Impulzer check de screenshots nog maar 's, nu is 't wel duidelijk wat 't probleem is ;)
Offline lau - 16/06/2006 16:01
Avatar van lau HTML interesse Heb je wel goed uitgerekend?
Ik reken vantevoren uit hoe groot de grote tabel is (dus de omtrek van je site - dus waar je site in komt). Stel dat de grote tabel een breedte heeft van 700px waarna je verdeelt in kleinere kolommen, moet je het zo houden dat opgeteld de breedtes van alle kolommen precies 700px is. Eventueel moet je overige kolommen ook een waarde opgeven!
Bovendien zie ik elke rij afhankelijk van elkaar zijn. Als je het slim wilt aanpakken doe je 1 grote tabel verdeelt over verschillende rijen (3 rijen bij een 3-deling: top met banner/logo, inhoud, footer). En in die rijen plaats je weer tabellen welke je indeelt in eigen keuzes. Dan zijn de rijen in ieder geval niet afhankelijk van elkaar.
Offline Dark_Paul - 16/06/2006 17:06 (laatste wijziging 16/06/2006 17:09)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde ik heb 't eerst gewoon gedaan.. verder niets gerekend.. maar toen kwam 't niet mooi uit.toen heb ik 't met Dreamweaver geopend en daarmee de breedte's bepaald. Toen ik optelde kwam ik uit op 682px breed, en de tabel is 700. Dus dan is er nog iets vaags, aan de hand. Waarom maakt IE die linkercel dan juist kleiner ipv groter, aangezien er nog 18px te weinig zijn.. ik zal ook 's proberen met extra tabellen erin zetten.
edit: ik heb 't nog 's nageteld en bij een cel 18px erbij gedaan, en nu werkt 't wel.. IE logica: we komen 18px te kort, dus maken we een andere cel smaller om 't kloppend te krijgen 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s