login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

div-hoogtes

Offline Thomas - 17/05/2006 09:27 (laatste wijziging 17/05/2006 10:02)
Avatar van ThomasModerator Ello. Sinds kort ben ik met divs in de weer en heb het volgende probleempje:

1. +-------------------------------------+
  2. | A |
  3. +--------------------------+----------+
  4. | B | E |
  5. | | |
  6. | | |
  7. | | |
  8. | | |
  9. | | |
  10. | | |
  11. +--------------------------+ |
  12. | C | |
  13. +--------------------------+----------+
  14. | D |
  15. +-------------------------------------+

A Header - vaste hoogte
B Content - met hierin nog andere divs (verder weggelaten omdat deze niet relevant zijn voor het probleem)
C Footer-menu #1 - deze zou altijd aan D moeten zitten
D Footer-menu #2 - deze hangt altijd onder aan E
E Navigatie-menu

Wat ik nu graag zou willen is het volgende: dat E wordt uitgestrekt over de volledige hoogte van B + C. Het probleem is dat B (content) varieert van hoogte, dus het kan voorkomen dat E hoger is dan B, en dan kom je in de knoei met de positie van C en D (C kruipt dan over de content in B heen).

Als hoogte B > hoogte E dan wordt de positie van C bepaald door B (en moet E uitgerekt worden).

Als hoogte E > hoogte B dan wordt de positie van D (en daarmee van C) bepaald door E.

Dit omschrijft mijn probleem redelijk denk ik. Is er een oplossing voor dit dilemma? (Liefst een die niet ranzig is zoals bijv. het on-the-fly berekenen van de hoogtes van de divs en dan een stylesheet genereren ofzo)

Ik ben het trouwens 100% met iedereen eens die vindt dat dit een ontiegelijk onhandige layout is.

EDIT: Wat het in feite om gaat (wat ik wil) is dat de achtergrondkleur in E wordt "doorgetrokken" over de hele lengte.

Ik denk dat ik nu een oplossing heb gevonden door het gebruik van een background-image, die ik aan de "container" hang, waarin A, B, C, D en E zitten.

0 antwoorden

Gesponsorde links
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s