Moderator |
|
Ello. Sinds kort ben ik met divs in de weer en heb het volgende probleempje:
+-------------------------------------+
| A |
+--------------------------+----------+
| B | E |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
+--------------------------+ |
| C | |
+--------------------------+----------+
| D |
+-------------------------------------+
+-------------------------------------+ | A | +--------------------------+----------+ | B | E | | | | | | | | | | | | | | | | | | | +--------------------------+ | | C | | +--------------------------+----------+ | D | +-------------------------------------+
A Header - vaste hoogte
B Content - met hierin nog andere divs (verder weggelaten omdat deze niet relevant zijn voor het probleem)
C Footer-menu #1 - deze zou altijd aan D moeten zitten
D Footer-menu #2 - deze hangt altijd onder aan E
E Navigatie-menu
Wat ik nu graag zou willen is het volgende: dat E wordt uitgestrekt over de volledige hoogte van B + C. Het probleem is dat B (content) varieert van hoogte, dus het kan voorkomen dat E hoger is dan B, en dan kom je in de knoei met de positie van C en D (C kruipt dan over de content in B heen).
Als hoogte B > hoogte E dan wordt de positie van C bepaald door B (en moet E uitgerekt worden).
Als hoogte E > hoogte B dan wordt de positie van D (en daarmee van C) bepaald door E.
Dit omschrijft mijn probleem redelijk denk ik. Is er een oplossing voor dit dilemma? (Liefst een die niet ranzig is zoals bijv. het on-the-fly berekenen van de hoogtes van de divs en dan een stylesheet genereren ofzo)
Ik ben het trouwens 100% met iedereen eens die vindt dat dit een ontiegelijk onhandige layout is.
EDIT: Wat het in feite om gaat (wat ik wil) is dat de achtergrondkleur in E wordt "doorgetrokken" over de hele lengte.
Ik denk dat ik nu een oplossing heb gevonden door het gebruik van een background-image, die ik aan de "container" hang, waarin A, B, C, D en E zitten.
|