login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

achtergrond strekt niet goed

Offline Ultimatum - 03/05/2006 03:17 (laatste wijziging 03/05/2006 03:19)
Avatar van UltimatumPHP expert de achtergrond van mijn kolom strekt net zover als dat de tekst/zin groot is dus als er 1 woord staat maar de kolom is 500px dan is de tekst alleen achter het woord/zin 

screen:
http://img51.im...een0ju.jpg

css file
  1. #nav {
  2. background-image: url("images/nav.jpg");
  3. background-repeat: repeat-y;
  4. width: 100px;
  5. border-right: 1px #5f6a6c solid;
  6. float: left;
  7. }
  8.  
  9. #con {
  10. background-image: url("images/content.jpg");
  11. background-repeat: repeat;
  12. float: left;
  13. }

het gaat dus over #con 

index
  1. <tr>
  2. <td id="nav">&nbsp;</td>
  3. <td id="con">De goede kleur is alleen achter deze zin</td>
  4. </tr>

btw, heb ook een afbeelding van 4*4 die ik op dezelfde manier heb gedaan als #con alleen staat hij dan in de body maar werkt verder wel prima (dus hele scherm gerepeat etc..) en hier bij de content niet , heeft er iemand een idee 

edit:
heb ook al width: 100% geprobeerd maar dan word de "contentregel" onder mijn navigatie geplaats..

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Tuinstoel - 03/05/2006 10:31
Avatar van Tuinstoel PHP expert Haal dat background-repeat: repeat; eens weg. Ik heb namelijk een website waarbij ik ook een achtergrond herhaal; maar die repeat code heb ik er niet in staan.
Offline BramBo - 03/05/2006 11:13 (laatste wijziging 03/05/2006 11:13)
Avatar van BramBo JS gevorderde makkelijke methode om te tracken hoe breed een td is, is gewoon een border mee tegen aan de table.
Verder is het niet vreemd dat je td niet verder gaat dan de tekst aangezien er geen breedte is op gegeven (of is dit wel zo in de table ?).

Als je de Tr of Table een breedte waarde mee geeft, dus bijv. width : 100%;, zal in theorie de td zich automatisch aanpassen aan de breedte dus:

TABLE (width: 100%;)
Offline Ultimatum - 03/05/2006 13:27
Avatar van Ultimatum PHP expert mijn table had asl een width (1000px), maar nu heb ik mijn td's ook width meegegeven, dus nu doet hij het, bedankt voor de hulp
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s