login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

META doorsturen robots

Offline Jim - 15/04/2006 13:32
Avatar van JimLid is het mogelijk om een robot dmv meta doortesturen naar een andere pagina? Als hij zich bevind op de index.php dat deze dan wordt doorgestuurd naar /test/index.php ?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 15/04/2006 13:42
Avatar van vinTage Nieuw lid hmm ik denk niet dat je googlebot kan redirecten via meta tags.
Tijdens mn zoektochtje zag ik wel iets over htacces etc, maar dat was je vraag niet, dus heb ik ook niet fatsoenlijk gekeken of dat wel of niet ging door htaccess.

Wat je wel kan doen is gewoon een linkje op je index zetten naar die /test/index.php
Als je dan zorgt dat de robot alles moet volgen moet het lukken

robot zooi
Offline kokx - 15/04/2006 13:43 (laatste wijziging 15/04/2006 13:44)
Avatar van kokx Onbekend Ik denk dat je daarvoor php of een andere scripttaal voor nodig hebt. Omdat je moet kunnen detecteren of het een bot is. En dan doorsturen met header.
Offline vinTage - 15/04/2006 13:44 (laatste wijziging 15/04/2006 13:45)
Avatar van vinTage Nieuw lid <meta name="robots" content="index,all" >

nikske scripttaal 
Offline kokx - 15/04/2006 13:52
Avatar van kokx Onbekend @vinTage: Hij wil hem toch doorsturen naar een andere pagina. Ik denk dat hij dan naar de http_user_agent moet kijken. Daar staat in of het een bot is. En dan met header doorsturen. Alleen jammer dat je dat niet kan testen.
Offline vinTage - 15/04/2006 16:16
Avatar van vinTage Nieuw lid doorsturen, ik geloof nooit dat dat gaat werken, anders start ik nu mn "www.tweedeHandsTyfusZooi.com" en laat hem ebay doorzoeken 
geintje..

je kan best checken of googlebot er is imo, kijk maar hier bij [meer]
Als je dat opslaat in de db weet je ook waar hij allemaal al was ook.
Offline Gerard - 15/04/2006 16:50
Avatar van Gerard Ouwe rakker Ik denk dat het redirecten van de googlebot e.d. (als het al mogelijk is) tegen de regels is. Er zijn wel legale mogelijkheden om de bot te weren en een stukje te sturen, maar ik denk niet dat je er heel veel mee kan doen.
Offline BramBo - 15/04/2006 17:47
Avatar van BramBo JS gevorderde Bots doorsturen via EMCA script(lees js) is voorboden bij alle zoekmachines bekend bij mij.. Dit is dus ook een dikke afrader. Dit wordt wel gedaan door verschillende bedrijven indviduën maar valt onder de regels van cloaking. Een legitieme manier van cloaking zijn landing pages, google kan je hier alle uitleg overgeven die je kan wensen.

Om bepaalde stukken van je website af te schermen dien je gebruik te maken van een robots.txt. meer info
hier : http://www.w3.o...ml#h-B.4.1 &&
hier : http://www.clockwatchers.com/robots_usage.html
Offline ikkedikke - 16/04/2006 11:32
Avatar van ikkedikke PHP expert <meta name="robots" content="noindex,follow" >
en dan op je index.php een link zetten naar de nieuwe pagina.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.211s