login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

FORM: volgorde

Offline ThAlmighty - 09/04/2006 19:52
Avatar van ThAlmightyHTML beginner Hallo, ik heb laatst een form gemaakt, bestaand uit een textfield en een submit button. Nou had ik dus iets ingevuld in het textfield, en toen op enter geklikt. Nou bleek hij wel de "action"-pagina uit te voeren, maar de textfield waarde kwam niet mee.

Op andere sites heb je, bijv. bij een inlogsys, wel dat als je op enter klikt. Nou wou ik graag weten: "Hoe je dat kan instellen?".

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stefan14 - 09/04/2006 20:44
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde dat je tekstveld waarde niet meekomt lijkt mij eerder te komen door een foutje in je script. je moet je waarde wel ophalen door middel van
$variabele = $_POST['tekstveldnaam''];
Offline Gerard - 09/04/2006 20:49
Avatar van Gerard Ouwe rakker Alle velden (input) welke staan tussen je start form tag (<form>) en je end form tag (</form>) worden gewoon meegenomen.

Waarschijnlijk is het dus het probleem zoals Stefan14 al voorstelt, je haalt misschien de verkeerde waarde op. Het is echter onzinnig om de waarde van een $_POST in een normale variabele te stoppen als je er überhaupt geen acties op uitvoert.

Doe op je volgende pagina eens een var_dump($_POST). Dan kan je zien wat er precies meegestuurd is vanuit het vorige formulier.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s