login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

tabellen omzetten

Offline Ultimatum - 13/03/2006 20:12
Avatar van UltimatumPHP expert goedenavond 

zit met het volgende probleem
ik wil mijn site zo veel mogelijk in css schrijven wat betekent dat ik sommige html functies niet wil gebruiken zoals de <table> functie wat mij hetvolgende probleem opleverd

nu ik die classes heb aangemaakt gaan alles fout, de "table" word niet in mijn main div geshowd, mijn footer text verschuift naar rechts...

dit is het css gedeelte
  1. .table {
  2. width: 500px;
  3. float: left;
  4. }
  5. .tl {
  6. width: 120px;
  7. float: left;
  8. }
  9. .tr {
  10. width: 380px;
  11. float: left;
  12. }

en word als volgt in mijn index.php aangeroepen
  1. <div id="main">
  2. <div class="table">
  3. <div class="tl">Left</div>
  4. <div class="tr">Right</div>
  5. </div>

n.b. dit word direct aangeroepen omdat ik het eerst in een extern bestand had staan maar dat werkte niet en om uit te sluiten dat het niet aan het externe bestand lag heb ik het even intern gezet maar nog niet veranderd (veranderd niks aan de situatie hoor )

hier kan je mijn gehele css file zien
http://plaatscode.be/549/
en hier staat mijn index file
http://plaatscode.be/550/

hopelijk kan iemand mij van een antwoord voorzien 

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline timo - 13/03/2006 20:14
Avatar van timo PHP ver gevorderde pleas maak id's van alles, verander de punten in je css naar # en verander class naar id, class is niet voor div's...
Offline Ultimatum - 13/03/2006 20:18 (laatste wijziging 13/03/2006 20:19)
Avatar van Ultimatum PHP expert opzich ga ik dan gezeik krijgen als ik xhtml 1.0 strict wil doen want ik ga .table vaker gebruiken en class is wel voor div anders zou het niet strict zijn wat het op het moment wel is 

owjah, vergeten neer te zetten, maar zou nu wel eens een topic willen hebben waar ik ook daadwerkelijk word geholpen in plaats van mijn codeerkunsten zien afgekraken te worden 
Offline Pieter - 13/03/2006 21:50
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
.class is wel voor divs, maar bedoeld voor de terugkerende. ID wordt voornamelijk gebruikt voor unieke onderdelen. Het is allemaal niet zo tag gebonden.

Op zich is het prachtig dat je de overstap maakt naar css ipv tables.
Ik zou dan ook proberen om je classes niet .table enzo te noemen, geef ze gerust een meer logische benaming.

Als je een screentje hebt van hoe het er nu uitziet, of een werkend voorbeeldje online, wil ik je gerust helpen. De codes doorpluizen is me teveel nu 

Groetjes
Offline Ultimatum - 13/03/2006 21:57 (laatste wijziging 14/03/2006 09:41)
Avatar van Ultimatum PHP expert ok, ik dacht dat ik de website erbij had gezet maar dat is dus niet zo
als de admins het niet goed vinden, maak ik wel een screen, maar tot dan:

http://ultimatum.ul.funpic.de/

edit
ik ben er nu achter dat het aan de float: left; ligt want als ik dit weglaat komt het onderelkaar maar het komt iig in mijn main div wat het voorheen niet deed, maar het moet wel naast elkaar komen 

iemand idee 

opgelost

heb nu dit in mijn main div gezet en het werkt nu 
<div id="mainbot"></div>

css
  1. #mainbot {
  2. clear: both;
  3. height: 0;
  4. }
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten