login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Databse met HTML ?

Offline RelatedHack - 03/03/2006 14:10
Avatar van RelatedHackOnbekend Kan een database communiceren met een HTML website ?
Zo ja , wat moet ik dan gebruiken als database ( MySQL of MS ACCESS ) en hoe laat ik ze communiceren ?

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline tbk - 03/03/2006 14:11
Avatar van tbk PHP beginner ja maar je zal een stukje php code moeten gebruiken denk ik
Offline RelatedHack - 03/03/2006 14:13
Avatar van RelatedHack Onbekend Ik weet dat je een HTML website kan parsen ( M.B.V. .htaccess ) tot PHP , maar dan moet de server waarop je website staat wel Apache draaien.
Maar ik zou graag m'n HTML website houden maar die laten communiceren met een database om eventuele nieuwsbrief of ledensysteem kan aanbrengen want dat mis ik wel.
Ik ken 0,0 van PHP en MySQL.

Offline xSc - 03/03/2006 14:14
Avatar van xSc Onbekend Misschien dat het kan, tenminste, je met gebruik van SSI (Server Side Includes). Je server moet dat wel ondersteunen. Dit houdt in dat je speciale statements kunt gebruiken binnen je HTML-code. Zelfs wanneer je de extensie .html gebruikt (nee, niet .html-bestanden door de PHP-parser laten gaan).

Meer informatie: http://www.html.op-het.net/tekst/shtml.shtml
Offline RelatedHack - 03/03/2006 14:17
Avatar van RelatedHack Onbekend Ok , bedankt voor die site.
Kan ik al even spelen met de nieuwigheden.
Maar dan blijf ik met de vraag hoe ik een database laat communiceen met een database ( MySQL of MS Access )
Offline xSc - 03/03/2006 14:23
Avatar van xSc Onbekend Database laten communiceren met een database? 

Tja, dat hangt helemaal af van de mogelijkheden van jouw host:

- Welke talen worden ondersteund?
- Welke typen databases worden ondersteund?
- Welk type database ga je gebruiken?
Offline RelatedHack - 03/03/2006 14:33
Avatar van RelatedHack Onbekend Ik heb een host ( betalend ) :

Linux Hosting-pakket :
Onbeperkt aantal MySQL databases
Onbeperkt aantal PostgreSQL databases
phpMyAdmin ( online database beheer )

Ze hebben mij aangeraden om met dat pakket een MySQL database te gebruiken omdat MS Access-databases normaal gezien op een Windows-server worden gebruikt.
Maar beide kunnen gebruikt worden.

Qua scripting :
PHP scripts mogelijk
CGI / Perl scripts mogelijk.
SSI (Server Side Includes)
Python Scripting
CGI-bin

Dat is zowat alles.
Kan ik hier mee voort als ik HTML met een database wil laten communiceren ??
Offline xSc - 03/03/2006 14:42 (laatste wijziging 03/03/2006 14:46)
Avatar van xSc Onbekend Kijk aan, je kunt dus aan de slag.

PostgreSQL is beter dan MySQL.;-) Meer over PostgreSQL kun je lezen op http://www.yapf.net. MS-SQL-databases kun je downloaden vanaf je host, wanneer je dat niet goed beveiligt. Daarnaast is dit type database erg groot, terwijl een webbased database vergeleken veel minder ruimte inneemt.

Als ik jou was, zou ik PHP gebruiken. CGI/Perl/SSI/Python is ook prachtig, maar dat is moeilijker te leren dan PHP.

HTML is alleen maar een beschrijvingstaal. HTML kent geen interactie of dynamiek. PHP, CGI/Perl, etc. zijn serverside talen: het wordt op de server uitgevoerd en het geeft een HTML-resultaat terug. Je kunt er bijv. een database-koppeling mee maken. In JavaScript kun je ook een soort databases maken. Houd er wel rekening mee dat JavaScript clientside is: het wordt op de pc van de client uitgevoerd. Iedereen kan je 'database' dus opvragen.
Offline kokx - 03/03/2006 14:46
Avatar van kokx Onbekend @Henri: Waarom is PostgreSQL beter dan MySQL (Ik weet er niets van maar waarom wordt MySQL anders meer gebruikt) Je hebt ook Server-Side JavaScript. En mij lijkt SSI makkelijkker te leren dan php.
Offline timo - 03/03/2006 14:51
Avatar van timo PHP ver gevorderde Als je niet heel uitgebreid systeem wil bouwen maar alleen wat gegevens uit db gebruiken kan je je met SSI goed redden denk k...
Offline xSc - 03/03/2006 14:52
Avatar van xSc Onbekend Serverside JavaScript = JSP? Bedoel je dat?

Waarom PostgreSQL beter is?

- http://www.yapf.net/faq.php/100/832
- http://www.yapf.net/faq.php/100/802

Zelf gebruik ik ook MySQL hoor 

JSP is wel een mooie taal, maar normaal gesproken kost ondersteunende hosting ook meer. SSI wordt minder gebruikt. Over PHP zijn duizenden forums, etc. beschikbaar.
Offline kokx - 03/03/2006 18:16
Avatar van kokx Onbekend JSP = JavaServerPages

Serverside JavaScript = Serverside JavaScript
Wordt alleen door heel weinig hosts ondersteund en ik zou ook niet weten hoe het zou werken. En ik denk ook dat niemand op sitemasters.be enig idee zou hebben hoe het zou werken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s