Nieuw lid |
|
Hey
Ik ben nieuw in de wereld van CSS. (html heb ik vroeger wel nog gebruikt...) Ik ben op zoek naar een manier om volgende achtergrond te creëren.
Bovenaan een band wit. Deze moet ongeveer 75% bedragen van de paginahoogte. Onderaan een band grijs. Deze moet ongeveer 25% bedragen van de paginahoogte. Hiertussen moet een groene band komen. (+/- 5px)
Ik dacht hiervoor volgende code te gebruiken, maar deze geeft niet steeds het gewenste resultaat...
<head>
<style type="text/css">
.boven {
background-color: #ffffff;
height: 75%;}
.lijn {
background-color: #749f01;
height: 1%;}
.onder {
background-color: #e3e3e3;
height: 24%;}
</style>
</head>
<body>
<div class="boven">boven</div>
<div class="lijn"></div>
<div class="onder">onder</div>
</body>
<head> <style type="text/css"> .boven { background-color: #ffffff; height: 75%;} .lijn { background-color: #749f01; height: 1%;} .onder { background-color: #e3e3e3; height: 24%;} </style> </head> <body> <div class="boven">boven</div> <div class="lijn"></div> <div class="onder">onder</div> </body>
In FF en Opera geeft dit het gewenste resultaat, maar in IE is de groene boord veel te breed. Ook is hier een scrollbar zichtbaar...
Iemand een idee hoe ik dit kan verwezelijken? Het is niet nodig dat er met class gewerkt wordt... Het linkermenu zal volledig over de groene lijn moeten komen, de rechterkant moet hier wel rekening mee houden...
alvast bedankt.
grz
|