login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

IE rendert in verkeerd scope

Offline Dieter_be - 12/02/2006 18:48
Avatar van Dieter_beNieuw lid 't gaat dus over deze site
http://www.jhsjatoo.org/new/
Als je de source bekijkt, of kijkt met opera/firefox, zal je zien dat de h3 en h4 titels buiten de block elementen (div class="pane") staan, maar toch tekent IE ze erin...
of misschien tekent IE ze er niet *in* maar trekt hij gewoon de achtergrond kleur van het div element door ofzo? Want als je de titel selecteert wordt de achtergrond weer iets of wa normaal
(net hetzelfde met de link naar de kalender onderaan!)

de pagina is trouwens validated xhtml 1.0 strict & css valid

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 12/02/2006 23:27
Avatar van Thomas Moderator De opbouw van je stylesheet is niet hierarchisch (het zijn allemaal losse classes, die niet op elkaar voortborduren - wat misschien beter is is bijv. #content, #content .pane, #content div.pane, #content div.pane etc. - nu ben ik hier niet zo'n held in maar misschien heeft het daar iets mee te maken, dat je css niet zo'n opbouw heeft, en niet voortbouwt op #content?).

Hiernaast staat #contentpane 2x gedeclareerd (zowel in 1.css als in modules/menu/1.css).

Schoon je css-files op of voeg ze samen, en dan ben je waarschijnlijk al een eind verder.
Offline Dieter_be - 13/02/2006 09:53 (laatste wijziging 13/02/2006 13:57)
Avatar van Dieter_be Nieuw lid wat dat opbouwen betreft, daar heb je gelijk in, en heb ik eens werk van gemaakt, volgens mij zit het nu logisch in elkaar, dit heeft echter het probleem niet opgelost 

#contentpane (en nog wat andere dingen) staan idd erbij in de css van het menu, maar wel uitgecommentarieerd (is als geheugensteuntje om te weten welke kleuren ik gebruik op de hoofdpagina)

css files samenvoegen doe ik liever niet, ik scheid bvb graag de layout van het menu met die van de rest, maar om te testen heb ik het hele <style> blok waarin de css van het menu wordt geladen eens weggelaten zodat er maar 1 css gebruikt wordt, maar ook hierbij bleef het probleem 

edit: probleem opgelost
meer uitleg @ http://www.fumle.dk/public/webdev/IEhaslayout/
met zoom:1 toe te passen was het pas helemaal fucked, maar met width: 100% werkt het prima nu 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s