HTML beginner |
|
hey iedereen, heb een (klein) probleempje met css.
voor school moet ik verschillende kleine html bestandjes maken met het uittesten van javascripts en css. Nu is 1 van de opdrachten:
Citaat: Oefening 10: Lettertypen via class
Ik wil als operator drie lettertypen kopteksten in mijn web-document gebruiken.
Stel de <STYLE>-tag zodanig samen dat je binnen de verschillende <H3>-tags de lettertypen ‘Times New Roman’, ‘Verdana’ en ‘Alor Wide’ kan bereiken.
Ze nemen allen een lettergrootte van 35 pt. aan.
Wij kunnen een oneindig aantal variaties bedenken op de bestaande tags:
géén nieuwe tag bedenken maar wel de resterende tags zodanig aanpassen zodat ze nieuw lijken.
Welke classes zal ik gebruiken binnen de web-pagina?
Geef duidelijk aan wat je als operator zal definiëren en wat je zal gebruiken bij het effectief aanspreken binnen de web-pagina. Tekst voor de titels mag je als operator zelf kiezen.
ik begrijp niet goed wat hij hiermee bedoelt
dit is wat ik ervan heb gemaakt tot nu toe:
<html>
<head>
<title>DHTML oefening 10</title>
<style type=”text/css”>
< !--
h3.times {font-family: times; font-size: 35pt}
h3.verdana {font-family: verdana; font-size: 35pt}
h3.alor {font-family: alor; font-size: 35pt}
-- >
</style>
</head>
<body>
<h3 class="times">Dit is een h3 tag in times new roman met een corpsgrootte van 35 pt</h3>
<h3 class="verdana">Dit is een h3 tag in verdana met een corpsgrootte van 35 pt</h3>
<h3 class="alor">Dit is een h3 tag in alor met een corpsgrootte van 35 pt</h3>
</body>
</html>
<html> <head> <title>DHTML oefening 10</title> <style type=”text/css”> < !-- h3.times {font-family: times; font-size: 35pt} h3.verdana {font-family: verdana; font-size: 35pt} h3.alor {font-family: alor; font-size: 35pt} -- > </style> </head> <body> <h3 class="times">Dit is een h3 tag in times new roman met een corpsgrootte van 35 pt</h3> <h3 class="verdana">Dit is een h3 tag in verdana met een corpsgrootte van 35 pt</h3> <h3 class="alor">Dit is een h3 tag in alor met een corpsgrootte van 35 pt</h3> </body> </html>
weet iemand wat de echte bedoeling ervan is?
|