login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

fotos verkleind weergeven

Offline endymion - 22/10/2004 16:25
Avatar van endymionLid hoi, ik maak een site met veel fotos, en nu heb ik een vraag.

de foto moet verkleind op de site staan, en als op de foto word geklikt, opend de foto in een nieuwe window in groter formaat.
dat groter formaat, dat is het formaat van de foto op de server, een script zorgt er voor dat de foto verkleind op de website staat.
kan ik nu niet iets maken, dat ik de foto verklein tot de grote als op de website ( dan issie minder kb dan de grote ) en dan de grote versie pas laad als ik erop klik.. ?
ja ok, dat kan wel, maar dan zou ik van elke foto, 2 stuks op de server moeten hebben, de kleine versie die op de website staat, en de grote versie die geopend word als op de kleine word geklikt.
is dit nou een goeie manier ? of zijn er andere manieren?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline kpjmierlohou - 22/10/2004 16:33 (laatste wijziging 22/10/2004 16:33)
Avatar van kpjmierlohou Lid als je pas de grote foto wilt openen als je er op klikt hef je nier persee 2 paar foto's op de server te zetten. Ik gebruik het script dat hier op de site staan: http://www.site...amp;id=252 Werkt heel goed en maakt automatisch thumbnails zonder deze op je site te zetten
Offline BigBug - 22/10/2004 16:39
Avatar van BigBug PHP expert kijk, want als je ze zou verkleinen met width en height dan laad ie al die kb's
Offline endymion - 22/10/2004 16:42
Avatar van endymion Lid ja idd mobydick.
dus had ik net de fotos verkleind, maar goed, hoe krijg je ze nu vergroot hehe vandaar dat ik dacht aan die 2 paar fotos.

maaru,kpjmierlohou, de host waar de website op komt te draaien ondersteund geen PHP ofzo..
Offline kpjmierlohou - 22/10/2004 19:13
Avatar van kpjmierlohou Lid Ow dan word het al een stuk moeilijker:( dan zou ik gewoon zelf thumbnails maken en als je daar op klikt dat je dan de grote foto krijgt
Offline robmoorman - 22/10/2004 19:16
Avatar van robmoorman PHP interesse Je kan doen dat wanneer je foto's toevoegd (upload) dat hij dat meteen ook thumbnails aanmaakt dat ukt prima, gebuik ik zelf ook.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.231s