Nu wil ik sommige teksten op de pagina een pixel groter hebben. Dus in punt 11. Hoe zet ik dit in mijn style.css? Ik heb het al op verschillende manieren geprobeerd, maar hij pakt hem op één of andere manier niet.
Bedankt voor je antwoord. Zou iemand de style.css kunnen posten hoe deze er dan uit gaat zien. Ik wil gewoon een gedeelte tekst iets groter hebben, dan moet er <h1> geloof ik voor. Maar hoe zet ik dit in mijn style.css.
.class h1 {
/* Hier de eigenschappen van de H1 die je in de div met class="content" gebruikt */
font-size: 11px;
}
<div class="content"><h1>Een h1 van 11px hoog</h1></div>
<h1>een standaard h1</h1>
.class h1 {
/* Hier de eigenschappen van de H1 die je in de div met class="content" gebruikt */
font-size: 11px;
}
<div class="content"><h1>Een h1 van 11px hoog</h1></div>
Hardstikke bedankt voor jullie antwoorden, alleen hoe maak ik hier nu een goede style.css van. Ben echt een leek op dat gebied, want heb nog niet met h1 gewerkt en dergelijke, gebruikte gewoon een standaart stylesheet.
als je stylesheet intern (dus in de head tags van een bestaande pagina dan donder je er <style type="text/css"> </style> omheen en als het extern is gwoon opslaan als stylesheet_naam.css
en dan in de file waar je de stylesheet dit in <head></head> zette
<link rel="stylesheet" href="stylesheet_naam.css" type="text/css" />
Bedankt voor je antwoord. Maar ik heb dus al een stylesheet en wil die .h1 daarbij zetten, maar ik weet niet hoe. Zie mijn post hiervoorhoor mijn stylesheet eruit ziet. ik wil er dus bij lettertype verdana, groote: 11 px ;color:#000000 dit moet er dus bij in mn stylesheet.
Als ik gewoon
jah, maar ik zeg hoe hij het moet doen, want als je alles voorgekauwd krijgt, leer je er ook geen reet van
edit by Rensjuh:
Citaat:
5. Taalgebruik:
Schrijf je berichten in het Algemeen Nederlands. Gebruik leestekens waar nodig, geen zelf uitgevonden afkortingen en geen MSN-taal. Hou er rekening mee dat hier Nederlandstalige mensen uit verschillende streken bijeenkomen, en zo ook verschillende dialecten. Het AN biedt hier dus weeral een ideale middenweg, hou je hier dan ook aan.
Ik heb dit net, precies zoals het er staat, in een documentje gegooid en bij mij doet hij het perfect. Ik zou niet weten wat er dus fout is aan deze code en dus denk ik dat je de gegevens niet goed hebt overgenomen.