login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Link dmv php-variabele

Offline MothZone - 25/10/2005 18:08 (laatste wijziging 25/10/2005 18:09)
Avatar van MothZonePHP ver gevorderde Hallo.
Ik heb nu een soort van kaart gemaakt die word gegenereerd door php.
Als ik nu op een figuur klik op die kaart, verschijnt er aan de rechterkant ervan informatie over die plaats (dmv onclick, en dan div's aanpassen via javascript).

Dus als je op een figuur klikt veranderd er wat tekst.
Maar hoe kan ik er voor zorgen dat als je op een figuur klikt, er een link aanpast waarbij de 'href' aangepast word?

Ik hoop dat het duidelijk is :-)

Alvast thx
Greetz Mothzone

Edit Het is dus de bedoeling dat de waarde van 'href' word vervangen door de waarde van een php-variabele (in dit geval, de coordinaten van de huidige figuur)

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 25/10/2005 19:05
Avatar van Thomas Moderator Gebruik image-maps. Volgens mij kun je ook aangeven dat een plaatje een submitbutton/kaart is - de coordinaten (in pixels) worden dan doorgegeven (gesubmit).
Offline MothZone - 25/10/2005 22:43
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde Ik denk dat je het niet snapt, als je op een figuur klikt, moet er een andere link van 'href' veranderen, en de coordinaten zijn niet die van de figuur zelf, maar coordinaten van de kaart (bestaat uit figuren van 50x50 px)
Offline Gerard - 25/10/2005 22:52
Avatar van Gerard Ouwe rakker anders stuur je gewoon de waardes van de map mee, en de coordinaten van het klikken. dan weet je toch ook genoeg?
Offline MothZone - 26/10/2005 13:28
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde Het is zo dat php enkele figuren op mn pagina zet, daarbij heb ik via javascript gezet dat als je op 1 vd figuren klikt er aan de rechterkant de tekst in een div veranderd.
Dit is bij elke figuur anders.
Wat ik u wil, dat is dat er dan ook een link komt waarvan de 'href' veranderd ipv gewoon de tekst in een div.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s