login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Linux

Offline Ultimatum - 20/10/2005 19:00
Avatar van UltimatumPHP expert ik wil op een andere computer een linux systeem installere en daar die dan gebruike om een server te hoste, alleen heb al gekeke maar er zijn me veel te veel keuzes, dus wat is in mijn geval de best linux systeem en welke programma's heb ik dan nodig om een server te hoste want apache en mysql draaien er niet op of is dat (alweer ) een fout van mij..

hoor het graag 

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline haytjes - 20/10/2005 19:35 (laatste wijziging 20/10/2005 19:36)
Avatar van haytjes Gouden medailleGouden medaille

JS gevorderde
apache draait er wel op en mysql ook,
je moet dan kijken naar de linux distributies
of in de bash
Citaat:
#apt-get install apache2

[edit]
welke distributie heb je / wil je?
Offline Ultimatum - 20/10/2005 19:40
Avatar van Ultimatum PHP expert wat bedoel je welke versie??
zojah, dat is eerlijk gezegd mijn vraag, welke het best geschikt is voor wat ik in ged8e had 
Offline Maarten - 20/10/2005 20:20
Avatar van Maarten Erelid Ik zou je een distro als Mandrake aanraden, omdat deze bekend staat om haar snelheid. Ik zie ook "CentOS" regelmatig opduiken bij hosts, ik weet niet in hoeverre dit goed is aangezien ik geen ervaring heb met deze distro. SuSe is niet zo geschikt voor servers denk ik, of toch niet voor webservers, omdat dit een redelijke zware distro is. Fedora is niet zo snel.

Dus ik zou je Mandrake aanraden, maar ik weet niet of die zich op servers of op privégebruik toelegt, ik heb in ieder geval reeds goeie ervaringen met beide gevallen.
Offline marten - 20/10/2005 21:03
Avatar van marten Beheerder Ik heb goede ervaring met Debian
Offline Ultimatum - 20/10/2005 21:12
Avatar van Ultimatum PHP expert ben nu dan Mandrake an ut downen, maar is 2.4 gig , nog wel ff zoet mee dus 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.315s