login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

C:/ formatteren

Offline lasdesigner - 16/10/2005 10:33
Avatar van lasdesignerPHP beginner Hallo,

Ik heb 1 'partitie' namelijk C:/. Hier staat windows op, maar ook al mijn bestanden. Nu wil ik die hele schrijf formateren (inc. windows) Maar ik krijg telkens het probleem 'je zit nog in windows' waardoor het niet lukt.

Heeft iemand een idee?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Redcap - 16/10/2005 10:43
Avatar van Redcap HTML interesse Windows opnieuw installeren miss?
Offline Thijs - 16/10/2005 10:51
Avatar van Thijs Crew hosting Boot cd van Windows erin doen en dan opnieuw installeren of eerst in DOS een format doen.
Offline nemesiskoen - 16/10/2005 11:53
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Mja, waarschijnlijk probeer je via windows zelf te formateren (wat volgens mij niet kan). Je moet opstarten, en tijdens het opstarten (als hij nog in het zwart scherm zit) op del drukken. Vervolgens kom je in DOS terecht...

Als je al in C zit: format C:
Als je ergens in C zit: cd .. (tot je in C:/ zit)

Pas op, formateren moet je niet doen als je niet weet waar je mee bezig bent...
Offline vinTage - 16/10/2005 12:03 (laatste wijziging 16/10/2005 12:10)
Avatar van vinTage Nieuw lid @koen; zo kom je in de BIOS terecht, en niet in DOS 

Start je pc op vanaf cd (als dat niet lukt moet je in je bios, de boot sequence veranderen).
Zodra je vanaf cd aan het opstarten bent word er gevraagd wat je wilt doen
Kies je voor instaleren, dan wordt er ook gevraagd of je desbetreffende partitie wilt formateren.
klik daar ja...duh 

edit typo weggehaald (een dikke)
Offline Thomas - 16/10/2005 12:59
Avatar van Thomas Moderator De manier waarop je je C-schijf opnieuw kunt inrichten hangt af van de Windows versie die er op dit moment op staat.

Als je Win98 of equivalent hebt kun je rebooten, op F8 drukken, en dan alleen de DOS-prompt laden, waarna je C kunt formatteren.

Als je bijvoorbeeld WinXP hebt, dan moet je met de installatie-CD daarvan de setup draaien, en dan daarmee C formatteren en je OS opnieuw installeren.
Offline dreamworld - 16/10/2005 13:45
Avatar van dreamworld HTML beginner Inderdaad de cd van windows erin doen, daarvan booten. Tijdens de installatie van windows de C: partitie verwijderen en een nieuwe partitie aanmaken. Deze optie krijg je nog voor het grafische gedeelte van de setup. Je kan evt de schijf opdelen in meerdere partities. De partities die je aanmaakt kan je fomatteren onder windows. Alleen de C: partitie moet je formatteren.
Hou er wel rekening mee dat je ALLE data kwijt bent wat op je schijf staat als je de C: partitie weg gooit.

Deze procedure is voor Windows 2000 en Windows XP.
Als je 95/98/ME hebt, de post van FangorN lezen. Maar ik weet toevallig dat de TS Windows XP heeft 
Offline lasdesigner - 16/10/2005 15:14
Avatar van lasdesigner PHP beginner Het is allemaal gelukt:)

Hartstikke bedankt voor de reacties

*heb het gedaan via de windows cdrom!*
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.156s