login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Data doorgeven

Offline Maarten - 15/10/2005 19:34

ik moet een gegevens vanop mijn pc doorspelen aan een server. Omdat de server geen remote mysql-connecties toestaat moet ik dit onder de vorm van
site.be/insert.php?parameter=zooi

waar insert.php dan de query uitvoert. Zo kan ik automatisch en redelijk snel alles exporteren vanop localhost (dmv fopen()).

Het probleem is echter dat je url ook niet megalang mag zijn (apache of wie het ook is geeft dan een fout), en dit is wel het geval (in de db zitten o.a. base64-encodings van covers van games), dus dit is quasi onmogelijk om zomaar door te geven via de url.

Dus zou ik in feite moeten een functie hebben die de string inkort, maar ook een functie die de string terug kan herstellen tot z'n originele groote.

Iemand een voorstel?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Frederic - 15/10/2005 19:40
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde Uhu, URL kan maar 255 tekens bevatten bij een ?... Euhm dus een soort van compressie in de URL... Mss via de Hash methodes dat je ergens heen en weer kan gaan, maar ik vrees ervoor..
Offline Gerard - 15/10/2005 19:46
Avatar van Gerard Ouwe rakker installeer phpmyadmin op die server. export op jouw pc de files als .sql en laad ze daar in.
Offline Maarten - 15/10/2005 19:52
Avatar van Maarten Erelid Proximus: query is 80 MB, max. size = 2 MB 

Maar ik heb het al gefixed, dankzij de activatie van SSH voor m'n account word de "crawl" rechtstreeks uitgevoerd op de server en dus ook zo in de database gewipt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.282s