login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hardware: Externe Harde Schijf

Offline Christiaan - 14/10/2005 19:23
Avatar van ChristiaanLid Ik zit erover te denken om een externe harde schijf aan te schaffen om mijn pc ietwat te ontlasten. Op deze schijf wil ik alle programma's zetten die ik niet elke dag gebruik, zoals Word en Excel. Ook mijn grafische programma's wil ik hierop kwijt, plus mijn verzameling van muziek en films...
Wat is een aanrader voor max. € 125,-?

De interne harde schijf wordt dus eigenlijk alleen belast voor de opstart van Windows. Op deze manier hoop ik snelheid te winnen.

Hoe zie ik trouwens of ik usb 2.0 heb? Ik hoor hier van alles over, maar hoe weet ik of ik dat heb. En wat is firewire precies?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline BigBug - 15/10/2005 08:54
Avatar van BigBug PHP expert Je kan of USB 1.1 hebben of USB 2.0 hebben..
http://upload.w...B_plug.jpg

Als je zo'n stekker in je laptop kan pielen zit het wel ok 

Verder: FireWire is de concurrent van USB. Dit is gemaakt door apple.. Het betreft ongeveer hetzelfde maar dan de Apple versie.. Ik denk ook niet dat je die aan je laptop krijgt..

Dit is wat ik weet, mocht het fout zijn zeg het dan ff 
Offline Christiaan - 15/10/2005 09:10
Avatar van Christiaan Lid Ik zit erover te denken om een externe harde schijf aan te schaffen om mijn pc ietwat te ontlasten.

ik heb geen laptop....:)
Offline dreamworld - 15/10/2005 09:28
Avatar van dreamworld HTML beginner Firewire en usb zijn bij windows en apple gelijk.

Of je usb 1 of 2 hebt is lastig te vinden. De aansluiting is namelijk hetzelfde. Welk merk moederbord zit er in je pc? Hier is aan af te leiden via specificaties of je usb 1 of 2 hebt.

En wat betreft de opslag van programma`s op een externe harde schijf. Gebruik een externe harde schijf voor opslag voor documenten, mp3, films etc etc. Niet voor programma`s die je moet installeren.

Mocht je er eentje vinden die usb 2.0 is en je hebt alleen usb 1.0 op je pc, dit is geen ramp, alleen zal de harde niet optimaal werken omdat deze bedoeld is voor usb 2.0

Ik hoop dat je het allemaal nog kan volgen en succes met de speurtocht. Ik zou zeggen, loop eens een pc winkel binnen en vraag advies van hoe en wat.
Offline Rens - 15/10/2005 10:44

Crew algemeen
FireWire is toch sneller dan USB?
Even zoeken^^

http://nl.wikipedia.org/wiki/Firewire:
Citaat:
Bandbreedte USB en FireWire
USB 1.0 1,5 Mbit/s
USB 1.0 hs 12 Mbit/s
USB 2.0 480 Mbit/s
FireWire 400 400 Mbit/s
FireWire 800 800 Mbit/s
FireWire NG 1,6-3,2 Gb/s
Offline Christiaan - 15/10/2005 12:51 (laatste wijziging 17/10/2005 17:17)
Avatar van Christiaan Lid http://www.rietjens.net/images/specs.jpg

Dit is mijn pc, voor dreamworld

edit...nu werkt ie wel
Offline dreamworld - 15/10/2005 13:05
Avatar van dreamworld HTML beginner @Christiaan:

Ik krijg deze melding: Not Found
The requested URL /images/specs.jpg/ was not found on this server.
Offline NCube - 15/10/2005 13:39 (laatste wijziging 15/10/2005 13:42)
Avatar van NCube HTML beginner Als je de link ff bekijkt, zie je meteen dat er een / op het einde staat wat er natuurlijk niet moet staan.

Is er eigenlijk een speciale reden dat je een externe harde schijf wilt, want een gewone interne harde schijf is veel goedkoper, dan kan je met €125,- al bijna een 300GB schijf kopen. Heb zelf net namelijk een Maxtor DiamondMax 10 gekocht, van 300GB en een 16MB cache, voor €129,95 
Offline dreamworld - 15/10/2005 15:58
Avatar van dreamworld HTML beginner @nCube, dat had ik zo snel nie gezien.. ik let er ook nooit zo op..
Maar misschien wil hij deze schijf niet alleen voor zijn pc gaan gebruiken, maar ook in/met andere pc`s.

@Christiaan, je pc beschikt wel over usb 2.0.
Als je een nieuwe ext. schijf koopt, zoek er dan eentje uit die firewire EN usb ondersteund.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s