login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Webserver op Windows 98

Offline webstab - 05/10/2005 15:55 (laatste wijziging 05/10/2005 15:56)
Avatar van webstabPHP ver gevorderde Ik heb mijn oude pc helemaal opgeknapt. Nu wil ik daar een webserver opzetten zodat ik daar kan op scripten. Er staat niets van netwerk/internet op.

Wanneer ik easyphp(apache+mysql) installeerde kreeg ik de volgende error: No such file or directory: make_sock: failed to get a socket for port 80
Dus ik ging naar de faq kijken op easyphp.org.Daar vond ik een oplossing voor dit probleem.
Ik veranderde de poort naar 8080. Maar dan kreeg ik terug deze error: No such file or directory: make_sock: failed to get a socket for port 8080. Op de faq vond ik terug een oplossing voor dat probleem.
Dus ik installeerde het TCP/IP protocol.

Maar nu werkt het nog steeds niet. Weet hier iemand een oplossing voor? (Het mag ook een andere webserver zijn dan apache, maar verwijs me niet door naar de tutorials, want die heb ik al gelezen)

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 05/10/2005 16:06
Avatar van marten Beheerder Probeer eens alles los te installeren.
Bij de tutorials staan tips genoeg.
Dus
Apache
PHP
MySql
Offline webstab - 05/10/2005 17:31
Avatar van webstab PHP ver gevorderde
Citaat:
maar verwijs me niet door naar de tutorials, want die heb ik al gelezen
Dan heb ik dat wss al gedaan.
Offline ikkedikke - 05/10/2005 20:10
Avatar van ikkedikke PHP expert probeer is gewoon een netwerk te instaleren, niet om te gebruiken maar gewoon dat dat werkt. daarna kan je de kabels en alles er uit halen en gewoon gebruiken
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s