login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

X Copy in DOS

Offline Frederic - 16/09/2005 20:55
Avatar van FredericPHP ver gevorderde Ik heb een niet-websitegerelateerd vraagje, dus wis maar als het niet in orde is 
Via volgend commando schrijf ik alle bestanden van mijn HD weg naar mijn USB stick
  1. xcopy D:\Test\*.* F:\

Nu, ik wil hetzelfde doen, maar niet met de map Test maar met de map BACKUP SOPIX, dus ik maak ervan:
  1. xcopy D:\BACKUP SOPIX\*.* F:\
, maar als ik dan het .bat bestand wil uitvoeren opent de MSDOS interface maar die sluit dan weer meteen (zonder een bestand over te zetten). Ik zie niet echt in wat de fout kan zijn, buiten dan dat BACKUP SOPIX submappen bevat, maar die worden normaal toch meegenomen? Ook in de 'root' op BACKUP SOPIX zitten bestanden (deze worden ook niet overgezet)...
Help, iemand? 

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cracker - 16/09/2005 20:59
Avatar van cracker Onbekend Het pad moet tussen "" om geen fouten te krijgen bij spaties heeft ervaring mij geleerd.
Offline Frederic - 16/09/2005 21:02
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde hmm, dan nog niet 
Offline webstab - 17/09/2005 12:01 (laatste wijziging 17/09/2005 12:01)
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Doe eens eerst
D:/
dir /p
en krijg dan hoe die map er tussen staat.
Waarschijnlijk zo BACKUP~2
en dan doe zo
  1. xcopy D:\BACKUP~2\*.* F:\
Offline nemesiskoen - 17/09/2005 12:03
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
mapnamen mogen geen spaties bevatten om een batch programma in 1 keer te laten uitvoeren. Hij kopieert (ctrl C) de gegevens wel maar plaatst ze niet (ctrl V) omdat het wordt afgebroken wegens de spatie.
Offline ikkedikke - 17/09/2005 12:25
Avatar van ikkedikke PHP expert het is inderdaad zo dat in dos namen niet langer dan 8 karakters(iets in die richting) mogen zijn, vandaar dat die naam BACKUP~2 of BACKUP~1 of iets zal zijn...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.2s