login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Windows Updates deleten

Offline Voldemort - 16/09/2005 17:32
Avatar van VoldemortPHP ver gevorderde Ik heb per ongeluk al die Windows Updates laten installeren (auto updates in sp2). Alleen wil ik weten hoe ik die updates kan verwijderen zonder fouten te krijgen, dus zonder de comp te laten crashen (heb ik ooit gedaan door een sp pack te deleten). Dus, is het veilig dat de deleten en op welke manier? (software? map? anders?)

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Frederic - 16/09/2005 17:40
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde Staan deze niet bij software (configuratiescherm) helemaal onderaan in de lijst?
Offline Stijn - 16/09/2005 17:42
Avatar van Stijn PHP expert ga naar start->configuratiescherm->sofware

daarna zie je het venster van je software.
Er staat rechtsboven een selectievak van "Updates weergeven". Vink die aan.
Scroll naar beneden en al je updates worden weergegeven. Je klikt op de update die je op die dag hebt geïnstalleerd en klikt dan op "Verwijderen".

hier een afbeelding van mijn venster

ps: heb dit niet zelf geprobeerd, omdat ik ervan uitga dat iedere update mijn OS beveiligd 

mvg stijn
Offline XenoX - 16/09/2005 17:43
Avatar van XenoX Gouden medailleGouden medaille

PHP expert
Waarom wil je de updates verwijderen? Misschien fixt die wel een grote bug in windows.
Offline Voldemort - 16/09/2005 18:03
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde @stijn1989: Dat weet ik ook wel. Maar houdt dit geen risco's in? Crashes?

@XenoX: De comp wordt er trager van + een sp2 firewall + hardware firewall in de modem houdt alles tegen.
Offline Stijn - 16/09/2005 18:04
Avatar van Stijn PHP expert maak een herstelpunt ofzo als het erbij staat kan het geen kwaad zekers ik zou niet weten of Microsoft een functie 'verwijder updates van SP2' erbij zou stoppen om express je pc te laten crashen dat is altijd mijn standpunt.

Probeer het eens...
Hij kan misschien een error geven, beveiligingsupdates verwijderen is gevaarlijker denk ik *-)
Offline Voldemort - 16/09/2005 19:35
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Maar ik weet helemaal niet hoe dat allemaal werkt (herstelpunten, etc). En als er fouten op langere termijn komen?
Offline XenoX - 16/09/2005 19:37
Avatar van XenoX Gouden medailleGouden medaille

PHP expert
Je kan de SP2 firewall toch uitzetten .. ? Of zie ik dat nou verkeerd.
Offline Voldemort - 16/09/2005 21:06
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Ik wil die firewall niet af, ik wil die update's verwijderen, maar ik weet helemaal niet hoe dat allemaal werkt (herstelpunten, etc). En als er fouten op langere termijn komen?
Offline Stijn - 16/09/2005 21:30
Avatar van Stijn PHP expert start->alle programma's->bureau accessoires->systeemwerkset->systeemherstel

je maakt een herstelpunt.

verwijder dan de update die jij "teveel" hebt geinstalleerd en als je fouten krijgt in de toekomst. Keer terug naar die dag waarop jij die herstelpunt gemaakt hebt.

Dat doe je door naar systeemherstel te gaan (*zie eerste regel) en kiest voor herstellen of zoiets... en je klikt op de dag van je gemaakt herstelpunt...

tip: als hij zegt herstarten, herstart dan, want knoeien met het systeem is nog altijd iets gevoeligs vooral met Windows (oa door onstabiel )

mvg stijn
Offline ece - 16/09/2005 22:06
Avatar van ece HTML interesse Updates: Gewoon laten staan.
Is je pc traag lees dan deze tutorial die ik geschreven heb. Misschien heb je hier wat aan:p;-)
Offline marten - 17/09/2005 06:07
Avatar van marten Beheerder Zo'n iemand heb ik nog nooit gehoord........
Komop als je pc langzaam begint te lopen door een update word het zekers tijd voor een nieuwe pc.
Maar je kan bij add/remove software ook je updates zien. Kijk aub wel op google wat de update inhoud. Meestal is dit zoiets als Windows XP hotfix KB<nummer> je kan dus op KB<nummer> zoeken op google
Maar Stijn zei dit ook al waarom weet je dan nog niet hoe het moet 
Offline Thomas - 17/09/2005 10:01
Avatar van Thomas Moderator Security-fixes deinstalleren...
Need I say more?

Een systeem vol met gaten lijkt mij nog altijd minder wenselijk dan een traag systeem.

En inderdaad: tijd voor een defragmentatie/nieuwe PC?
Offline Voldemort - 17/09/2005 15:14 (laatste wijziging 17/09/2005 15:15)
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Em is niet traag, maar ik heb liefst niet teveel software, pakt plaats in en snelheid + een firewall is goed genoeg.

Als ik een herstelpunt maak, maar de pc start niet meer op, hoe kan ik dan terugzetten?
Offline Stijn - 17/09/2005 16:30 (laatste wijziging 17/09/2005 19:49)
Avatar van Stijn PHP expert windows herinstalleren ofzo dat heb ik nog niet meegemaakt maar Updates nemen niet ZOvééél ruimte in hoogstens paar MB's als je 2GB HD hebt kan je pas klagen 

@timmie_loots:

al gehoord van lezen 
Citaat:
Em is niet traag
Offline timmie_loots - 17/09/2005 18:30
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Dan nog, het wordt er helemaal niet trager van.

Software die op de achtergrond draait kan er langzamer worden, maar dit zijn gewoon patches voor software die tóch al draait.

Kortom, ik weet niet hoe je er bij komt dat je computer er trager van word, maar degene die je dat verteld heeft is wel vrij dom.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s