login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Server computer

Offline Crain - 12/08/2005 10:33
Avatar van CrainNieuw lid Ik zou graag willen weten wat het allemaal nodig is om server computer goed te draaien.

-DHCP netwerk is dat nodig?
-Goed computer zoals P4, 200 gb, etc..?

41 antwoorden

Gesponsorde links
Offline lemoinet - 12/08/2005 10:40
Avatar van lemoinet PHP gevorderde vooral zeer veel geheugen, hoe meer geheugen hoe meer personen tegelijk op de server kunnen zonder al te veel snelheid verlies
Offline Tuinstoel - 12/08/2005 10:41
Avatar van Tuinstoel PHP expert Ligt er aan wat je doeleinden zijn. Begin maar eerst bij je adsl lijn. Stel nu dat je maar een upstream hebt van 512 kbits, dan kunnen er maar heel weinig op je server. In dat geval is een Pentium 2 met 433MHz en 128mb ram genoeg, met paar GB, wat je er ook wil op slaan. Als je serieus een echte server wil dan moet je toch eens denken aan de volgende configuratie (wordt ook gebruikt op server van mijn site dacht ik):
AMD Athlon XP 2400+, 384K Cache
1024 MB DDR-RAM
120 GB Hard Drive / 7200 RPM
Maar hier geldt ook, hoe hoger hoe beter, maarja wat zijn je doeleinden en je aantal bezoekers...

Offline cloudstrife - 12/08/2005 10:54
Avatar van cloudstrife PHP beginner Tuinstoel zit direct bezig op een webserver, maar je spreekt over dhcp? Waartoe moet die server dienen?
Offline Tuinstoel - 12/08/2005 10:56
Avatar van Tuinstoel PHP expert Sorry ben nog niet wakker:o .
Offline Crain - 12/08/2005 10:57 (laatste wijziging 12/08/2005 10:57)
Avatar van Crain Nieuw lid Het gaat mij om een sneller server die voor mijn eigen gebruik. Dus niet voor klanten, maar voor mezelf. Het moet snel zijn, goed draaiende server. Gewoon perfect.

Ik wil weten wat ik allemaal nodig heb, en wat het ongeveer moet kosten. Want veel van server weet ik neit. Over internet verbinding is voor mij geen probleem, alleen server...
Offline Tuinstoel - 12/08/2005 10:58
Avatar van Tuinstoel PHP expert Tja ligt aan je budget, let in ieder geval op veel werkgeheugen.
Offline vinTage - 12/08/2005 11:00
Avatar van vinTage Nieuw lid Als het voor jezelf is , waarom zou je dan een standalone nemen?
Je kan toch dan net zo goed iets op localhost draaien, met wamp of triad etc etc ?
Offline rutgerp - 12/08/2005 11:33 (laatste wijziging 12/08/2005 11:38)
Avatar van rutgerp HTML interesse Ik had ook nog een vraagje, ik wil een ook een eigen server starten maar dan voor klanten... hoe snel internet (upload) ehb ej nodig?

, kan iemand me hiervoor ook helpen?? of moet ik ff topicje starten?

EDIT: Heb je genoeg aan dit:

P4 1024mb ram, 3.0 ghz, 200 gb

Kunnen hier veel mensen op?? bijvoorbeeld 900?

O, ja, wat is het beste? Linux erop of windows. Linux lijkt me beter he:)
Offline Voldemort - 12/08/2005 11:45
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Linux als je enkel PHP & MySQL nodig hebt. Windows heeft meer opties, bv. ASP, Acces SQL, etc. Maar voor enkel PPH & MySQL is Linux het beste.
Offline Tuinstoel - 12/08/2005 11:47
Avatar van Tuinstoel PHP expert Als je eigen server thuis wil starten moet je minstens 100 mbits upload hebben, dus vergeet het maar.
Offline Crain - 12/08/2005 11:57 (laatste wijziging 12/08/2005 11:59)
Avatar van Crain Nieuw lid Tuinstoel? Vergeet het maar?

Ik vraag alleen om info, meer niet. Geld is voor mij niet belangrijk. Het gaat mij om informatie. Ik ben van plan eigen server te kopen. Maar ik zou graag willen weten wat ik allemaal nodig heb.

Mijn internetverbinding is geen probleem zoals ik al eerder zei, die is erg snel genoeg. Alleen wil ik iets van server weten wat het nodig is, meer niet.

Bijvoorbeeld:

Wat voor computer is het beste, snel? Meer cooler? Case Fun? Welke soort kast?

Welke soort netwerk?

Beveiliging poort? welke?

Dat is wat ik graag wilde weten. PRijs of wat anders is niet belangrijk.

Het is vooral voor mijn privegebruik: Het moet snel genoeg zijn, goed draaiende server, betrouwbaar, veilig, groot.
Offline cracker - 12/08/2005 11:59 (laatste wijziging 12/08/2005 12:02)
Citaat:
by Tuinstoel:
Als je eigen server thuis wil starten moet je minstens 100 mbits upload hebben, dus vergeet het maar.
Citaat:
by Crain:
Mijn internetverbinding is geen probleem zoals ik al eerder zei, die is erg snel genoeg.

Crain, als jij een 100Mbit - verbinding hebt thuis kom ik wel bij u wonen 
Offline vinTage - 12/08/2005 12:00
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik denk echt dat een case van 200 € een betere server als resultaat heeft.
Offline Crain - 12/08/2005 12:04
Citaat:
Ik denk echt dat een case van 200 € een betere server als resultaat heeft.

Wat je zei is denken, ik wil het juiste info hebben.
Offline vinTage - 12/08/2005 12:04
Avatar van vinTage Nieuw lid dus je "denkt" echt dat het omhulseltje betere resultaten geeft ?^^
Offline Stijn - 12/08/2005 12:11
Avatar van Stijn PHP expert 1 woord als je goeie pc zoekt: ALIENWARE :):):)

Ik kan zelfs met mijn P4 1.8Ghz, 256MB RAM, 36GB HD een UT 04 server draaien voor 4 spelers 
Dus als het voor eigen gebruik is: heb je internet nodig , Min 256MB ram, HD zoveel je wilt, P3 min en een gewone koeling lijkt me handig .
Je kan ook deze config gebruiken:
-watercooling
-AMD +4000 DUAL CORE
-ASUS moederbord(je) 
-256 MB video card
-4GB RAM
-Red Hat Linux Enterprise
-en nog dingen die het duurst zijn 
Offline Crain - 12/08/2005 12:14
Avatar van Crain Nieuw lid Ok Stijn 1989, de netwerk en veiligheid zoals firewall?

Offline Gerard - 12/08/2005 12:19
Avatar van Gerard Ouwe rakker @Crain; leg nou eerst eens duidelijk uit wat je allemaal met de server wil doen. gaat hij als domain controller draaien of? ga je applications distribueren? ga je webhosting verzorgen voor je eigen of ook voor anderen? ga je veel services draaien? ga je virtual machines draaien? ga je ...

meer informatie want nu kan ik echt helemaal niks aan je aanbevelen,

over pakweg 30 minuten ben ik terug van lunch en zal ik kijken wat je neer hebt gezet en aan de hand van die info probeer ik dan wel een goed advies neer te knallen.

geen enkele info is overbodig, zet maar zoveel mogelijk neer dan weet ik waar ik aan toe ben.
Offline Tuinstoel - 12/08/2005 12:27
Avatar van Tuinstoel PHP expert Als je echt een eigen server wil kijk dan eens op server4you.net ofzo. Als je domeinen o.i.d. daarop wil zetten, maak je misbruik van je internet provider, dus wordt je gekickt. En ik kan me niet voorstellen dat jij een snellere verbinding hebt dan 8000/1024 o.i.d, en dat is nooit genoeg.
Offline Keith - 12/08/2005 12:33
Avatar van Keith Grafische gevorderde Het is duidelijk dat niemand weet wat je wilt, zoals proximus al zei, wil je er een game server op draaien? Hosting? enz enz enz
vertel dat eerst en je vraagt wel van alles maar ehm Google?
Offline MFdriver - 12/08/2005 12:40 (laatste wijziging 12/08/2005 12:42)
Avatar van MFdriver PHP interesse gewoon lamp zetten op een
intel xeon (64bit) met minstens 2gig ram, en reusachtige hd.

als besturingsysteem zou ik debian nemen, lekker eenvoudig, en beinvloed dan de prestaties van je pc'tje' niet 

bij die lamp zet je ook maar eventjes samba 
dan heb je
super webserver
super dataserver

voor firewall: leg er ook nog eens smoothwall bij => super vuurmuur voor linux ik draaid wel appart op een super oude pc, dan steekt zo nouw niet.

netwerk: niet draadlool, en met een hub werken (=> uwen server is ook internet server in uw huis dan) met 100mb/s kaarten.

ge gaat nie weten wa ge meemaakt van snelheid 

ge pompt er dan ook maar al uw muziek / films op, daje da kunt streamen op al uw andere computers.

wel rekening houden da ge 2netwerkkaarten in de server moet steken.
een internet die aan uw modem ligt, en een die aan uw netwerk ligt 

hoop dat ik deze rijke man nu heb kunnen helpen 

greetzz
Offline cloudstrife - 12/08/2005 12:56
Avatar van cloudstrife PHP beginner haha waarom dan maar 1 hd? Zet er direct een stuk of 4 in raid of zo? 

Offline Crain - 12/08/2005 12:58
Avatar van Crain Nieuw lid Het gaat mij om eigen server. Dat kan ik gebruiken voor internet, bedrijf voor mijn vriend. Dat wil ik zeggen dat we dan niet hostingpakket hoef te betalen. We hoeven dan alleen een domeinnaam kopen, rest hebben we al staan. Dus dat wil zeggen dat wij dan niet per maand en of per jaar hoeven te betalen aan host, alleen domeinnaam. Daarom willen wij graag een server hebben. Maar eerst willen wij duidelijk informatie hebben wat allemaal nodig is.
Offline MFdriver - 12/08/2005 13:09
Avatar van MFdriver PHP interesse zie hierboven.
als je het niet wil gebruiken als dataserver,

gewoon LAMP instalatie doen op een intel Xeon (64bit) met 4Gig ram, 3*300Gig Ram in raid 1 (als ik mij nie vergis)

let wel da uw hd, en uw moederbord ncq ondersteunen, da sheelt ook wat in snelheid )

ma kzou ook zelf hosting aanbieden dan, want er zijn er niet zoveel die zo een server hebbn staan tzou super professionele hosting zijn 
Offline Bouli - 12/08/2005 13:28
Avatar van Bouli HTML interesse Op zich is elke computer wel geschikt, om een webservertje te draaien.
Feit is wel, hoe drukker de site, hoe meer kracht je computer moet hebben.

Zelf draai ik een servertje op een iMac G3 500Mhz met 256mb geheugen. Werkt prima.

Als je een windows pc hebt, zou ik eens kijken naar abyss webserver
Snel, simpel, eenvoudig. Meer moet dat niet zijn

Daar kan je vervolgens nog wel php en mysql aan toevoegen, indien nodig.

Qua internetverbinding doe ik het hier met een goeie 100Kb/s en dat is snel zat voor de gemiddelde website. Grote bestanden zullen iets langer duren, maar gewoon een informatieve site zal perfect werken.

Enige probleem is, als je echt aan veel bezoekers gaat komen, je bandbreedte snel dicht zal vloeien...

Zorg wel dat je een statisch IP-adres hebt, anders ben je continue bezig dat aan te passen... Of je moet het via omwegen doen...
Offline Gerard - 12/08/2005 13:55
Avatar van Gerard Ouwe rakker Als je een eigen server wilt plaatsen welke alleen dient voor het aanbieden van jullie website dan is mijn volgende vraag;

Wat voor website is het? ga je online applicaties aanbieden of is het alleen informatief? hoeveel mensen verwacht je op je website (concurrent)?.

Moet er rekening gehouden worden met een sterke groei (heb je iets te bieden de komende 2 jaar wat tot een explosieve groei zou kunnen leiden?)?

Er wordt nogsteeds te weinig informatie geboden om een goed advies te brengen.

Echter zal ik het toch proberen; Je wilt een webserver welke alleen gebruikt wordt voor het aanbieden van jullie website waarop klanten online de statussen gevolgt kunnen worden van de verschillende projecten welke jullie aanbieden. Dit wordt NIET gedaan aan de hand van cvs systemen maar gewoon via een standaard asp/php en mysql interface.

Uitgaande van een situatie dat jullie een aparte ruimte hebben als serverruimte en gebruik gaan maken van rackservers zou ik kiezen voor een Intel Pentium 4 Server zo rond de 2.4 Ghz. Het geheugen zou ik beginnen met 1 Gigabyte om er zeker van te zijn dat je MySQL database nooit gestressed wordt. Qua dataveiligheid zou ik gaan voor 2 x 40/80 gb SATA schijven welke draaien in Mirror RAID.

Dit is een opstelling welke je genoeg vrijheid zal geven, nu en in de toekomst, om nog wat extra dingen erbij te zetten. (denk aan het routeren van jullie eigen internet, het aanbieden van application software of het opzetten van een intranet.).

Maar zoals ook al eerder door mij gezegd zal iedereen hier een beter advies kunnen geven als je alles nog wat duidelijker uitlegt. Want voor een gewone webserver voor een klein bedrijf is dit hierboven al duidelijk overkill. Voor een gewone informatieve website heb je al genoeg aan een Pentium III 500Mhz met 256 mB intern geheugen.
Offline Crain - 12/08/2005 14:17
Avatar van Crain Nieuw lid De website die we gaan gebruiken is nog niet in gebruik. Maar ik zal aan jullie voorbeeld site geven dat we zo ongeveer gaan gebruiken.

Simpel voorbeeld is hier, www.sitemasters.be.

Wij zijn van plan ongeveer 5 site's te bouwen.

We zijn niet van plan om aan klanten een host aan te bieden, maar alleen voor ons mezelf en in gebruik.
Offline Stijn - 12/08/2005 14:17 (laatste wijziging 12/08/2005 14:28)
Avatar van Stijn PHP expert @Bouli:

dat programma dat je gegeven hebt is wel kei handig Bedankt heb nu ook mijn server online staat handig als ik naar school ga kan dan mijn bestanden bewerken als mijn ICT taken erop zitten 

edit

Ik kan geen PHP extensies runnen :( Hoe moet ik dit instellen 
oké, nu wel 
Offline vinTage - 12/08/2005 14:26 (laatste wijziging 12/08/2005 14:27)
Avatar van vinTage Nieuw lid @stijn, php instaleren he, en MySql zal je ook wel willen hebben denk ik 
Offline Gerard - 12/08/2005 14:33
Avatar van Gerard Ouwe rakker @Crain, wat ik nu dus van je begrijp zal je het beste gewoon ergens een oude pc vandaan kunnen trekken en deze in de kelder van het bedrijfspand gooien met een airco ernaast. Op die manier ben je voorzien van een servertje wat weinig hoeft te doen en dat je er geen last van hebt.

Pentium III met 256 mB moet dus genoeg zijn, 512 mB is geen overkill. OS zou ik gewoon gaan voor Windows XP Professional. Als je het toch illegaal installeert dan pak maar gewoon de Windows Server 2003.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.188s