Edit:
Ja of Xampp daar moet je dat ook instellen. Maarja ik moet eerst weten welke server anders leg ik het van xampp uit terwijl ie die niet eens heeft:p;-)
Dit kun je in config.inc.php aangeven, std. staat deze op 'config' en doet niets(?). Als je deze op 'cookie' zet en je hebt een blowfish secret opgegeven zal er om een login gevraagd worden.
@ DRUNK: Maar je weet niet of hij wel in kan loggen. Als hij dat kan, dan is het niet zo simpel als jij zegt, omdat je dan eerst het ingestelde wachtwoord moet achterhalen.
moet je naar je config bestandje daar staat het wel ergens.. (in de map phpmyadmin)
edit: het maakt geen ene flikker uit wat voor server hij heeft (d8 ik), hij heeft toch gewoon phpmyadmin?
edit2: ik ga even kijken waar. je gaat naar de map phpmyadmin, dan open je het bestand: 'config.inc.php' en voila daar bij regel 84,85 staat username en pass.... als het goed is staat bij username 'root' en bij pass nix.. dit kun je gwn veranderen.
<?
$cfg['Servers'][$i]['user'] = 'root'; // MySQL user
$cfg['Servers'][$i]['password'] = ''; // MySQL password (only needed
// with 'config' auth_type)
?>
<?
$cfg['Servers'][$i]['user']='root';// MySQL user
$cfg['Servers'][$i]['password']='';// MySQL password (only needed
Tuurlijk krijg je die melding, er is echter nog niks ingesteld in MySQL. Dit doe je door naar PHPMyAdmin te gaan en dan op wijzig wachtwoord oid te klikken. Dan vul je daar je wachtwoord in. Ditzelfde wachtwoord vul je in in config.inc.php (zoals in de post boven mij staat). Aan te raden is method op cookie te zetten.