login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

waarde van banner koppelen aan text vak in form

Offline chief - 04/08/2005 11:33
Avatar van chiefLid Hoi, ik wil graag het volgende realizeren maar kom er niet uit. ik heb een inschijfformulier op mijn site staat, gewoon normaal HTML daarin zit een vak " aangebracht door lid # ....". Nu heb ik diverse banners die geplaatst kunnen worden op andere sites, nu zou ik graag willen dat het lidnummer van die persoon die de banner plaatst, gelinkt wordt dat als men erop klikt. En de persoon die wil zich aanmeld het registratienummer van degene die de banner geplaatst heeft niet meer hoeft in te vullen.

Alvast bedankt,
Ewald Bos

:o

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 04/08/2005 11:39 (laatste wijziging 04/08/2005 11:40)
Avatar van vinTage Nieuw lid Je zou alle geregistreerde ID's in een databank kunnen duwen.
Zodra er dan in de URL bijvoorbeeld "jouSite.nl/?aanmelden&refererID=200" voorkomt, dat de gegevens van ID 200 dus in het formulier worden gepompt.
Offline chief - 07/08/2005 10:26
Avatar van chief Lid Het volgende heb ik,

http://www.jesite.be/registreren.php?id=45

En dan het Get commando gebruiken, maar ik weet niet hoe ik die moet toepassen met een tekstveld. Als ik deze al waarde geef dan geeft hij die gewoon aan in het tekstveld en niet de waarde die die moet hebben.

Hoe maakt ik het formulier met een Get commando dat de waarde in een invulveld verwerkt wordt.

Bedankt alvast,
Ewald
Offline gamesty - 07/08/2005 14:15 (laatste wijziging 07/08/2005 14:17)
Avatar van gamesty Onbekend Dit gebruik ik:
  1. <?php $rec = $_GET['rec'];
  2.  
  3. <tr><td class="mainTxt">
  4. <b> Alstublieft een aanmelding per persoon. </b>
  5. <form method="post"><table align="center">
  6. <tr><td width=100>Login:</td> <td><input type="text" name="login" maxlength=16 style="width: 150;" value="<? echo $login ?>"><b>Min. 3 tekens</b></td></tr>
  7. <tr><td width=100>Wachtwoord:</td> <td><input type="password" name="pass" maxlength=16 style="width: 150;"></td></tr>
  8. <tr><td width=100>Herhaal:</td> <td><input type="password" name="passconfirm" maxlength=16 style="width: 150;"></td></tr>
  9. <tr><td width=100>E-Mail:</td> <td><input type="text" name="email" maxlength=64 style="width: 150;" value="<? echo $emaill ?>"></td></tr>
  10. <tr><td width=100>Type:</td> <td><select name="type" style="width: 150;">
  11. <option value="1" $select1>Cowboy</option>
  12. <option value="2" $select2>Indiaan</option>
  13. <option value="3" $select3>Sherriff</option>
  14. </select> <a href="javascript: //" onClick="window.open('help.php#types')">[?]</a></td></tr>
  15. <?
  16. if($rec == "") {
  17. ?>
  18. <tr><td width=100>Referal:</td> <td><input type="text" CONTENTEDITABLE ="false" name="recruiter" maxlength=64 style="width: 150;" value="<? echo $rec; ?>"></td></tr>
  19. <?
  20. }
  21. else
  22. {
  23. ?>
  24. <tr><td widrh=100>Referal:</td> <td><? echo $rec; ?>
  25. <input name="recruiter" type="hidden" value="<? echo $rec; ?>"></td></tr>
  26. <?
  27. }
  28. ?>

Wel voor iets anders maar je kan het er uit filteren.De referallink is dan http://www.jesite.be/signup.php?rec=naam
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.223s