login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

JSP

Offline Metalhead - 07/10/2004 11:55
Avatar van MetalheadHTML gevorderde Is het niet een idee ook ruimte te maken voor JSP-vragen?
Misschien bij ASP in, of in plaats van ASP 

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline xSc - 07/10/2004 12:00
Avatar van xSc Onbekend Metalhead, ik begrijp je vraag niet helemaal! 

ASP (Microsoft!) is totaal wat anders dan JSP (Sun MicroSystems). Daarnaast zullen leden van dit forum hoogstwaarschijnlijk geen JSP gebruiken, omdat - zoals ik enige tijd geleden hoorde van een trainer bij Sun - voor JSP Java-kennis vereist is. Ik denk niet dat veel gebruikers hier Java programmeren. Het is normaal gesproken interessanter om een taal als ASP o.i.d. te gebruiken. Weliswaar staat JSP bekend als een zeer krachtige taal met veel mogelijkheden.
Offline Metalhead - 07/10/2004 13:08
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Het is niet totaal wat anders, je kunt het voor dezelfde doeleinden gebruiken, en zoals je al zei heeft ASP geen voordelen tov JSP, behalve dat het eenvoudiger is.

Anyway, er zijn wel mensen hier die er verstand van hebben (in ieder geval een beetje) en het hoort toch wel thuis op deze site, vind ik...
Offline xSc - 07/10/2004 13:10
Avatar van xSc Onbekend Metalhead, ik bedoel:

ASP is toch ook heel anders dan PHP terwijl je het toch voor dezelfde doeleinden kunt gebruiken.
Offline Metalhead - 07/10/2004 13:18
Avatar van Metalhead HTML gevorderde ASP = Active Server Pages
JSP = Java Server Pages

Het principe is hetzelfde, alleen de taal is anders.

Maar het heeft niet echt zin een discussie hierover te gaan voeren.
Het was gewoon een idee, de webmasters kunnen zien wat ze er mee doen.
Offline TriX - 07/10/2004 13:21
Avatar van TriX HTML interesse Ik programmeer wel JAVA 

Michel...
Offline xSc - 07/10/2004 13:35
Avatar van xSc Onbekend Het is allemaal ServerSide, dat snap ik ook wel .

Maar houd er wel rekening mee dat ASP flink in mogelijkheden beperkt is! Weliswaar wordt dit in ASP .Net (gedeeltelijk) goedgemaakt.
Offline Gml - 07/10/2004 14:28
Avatar van Gml HTML beginner owja wat kan er dan allemaal niet met ASP dat wel met JSP of PHP wel kan??
Offline DRUNK - 07/10/2004 14:32
Avatar van DRUNK PHP gevorderde ASP, PHP, JSP mogelijkheden zijn het zelfde. Alleen zie ik dat ASP niet zo veel gebruikt word hier, tenminste niet op dit forum. Ik programmeer ook java maar meestal applets of toepassingen, JSP wil ik ook nog wel gaan doen maar voorlopig is PHP of PERL genoeg.
Metalhead wide hier alleen mee zeggen: 'doe ASP vervangen voor JSP' omdat er weinig tot geen gebruik gemaakt word van ASP.
Offline Gml - 07/10/2004 15:37 (laatste wijziging 07/10/2004 15:38)
Citaat:
Maar houd er wel rekening mee dat ASP flink in mogelijkheden beperkt is!

daar doelde ik op...

Maare dan zou ik het ERBIJ doen... Niet ASP weer gaan vervangen door JSP. Want volgens mij wordt JSP ook weinig gebruikt.
Offline petory - 07/10/2004 16:27
Avatar van petory HTML interesse kan er toch gewoon bij gezet worden, als mensen daar behoefte aan hebben.
Offline b4nkr0bz0r - 07/10/2004 16:38
Avatar van b4nkr0bz0r PHP gevorderde hmm ASP & JSP zijn toch ook dynamisch ?
ik vindt dat er idd ook wel iets meer aan die 2 talen gedaan moet worden.

naar mijn mening is het hetzelfde als PHP maar is dit makelijker en bekender (omdat er meer op het web over te vinden is)
Offline webstab - 07/10/2004 16:56
Avatar van webstab PHP ver gevorderde wat wordt het meest gebruikt asp/php/...?
ik ben ooit is begonnen met asp te leren,maar dat is veel te moeilijk,alle zo leek het toch
Offline Gml - 07/10/2004 17:26
Avatar van Gml HTML beginner asp is niet zo moeilijk hoor...
Ik kan het vrij goed.

Ik vind PHP weer veel moeilijker, krijg niet eens een library geinstalleerd, of extension kweet niet eens hoe het precies heet.
Offline Rens - 07/10/2004 17:32

Crew algemeen
ASP en PHP schelen behoorlijk wat van elkaar op het eerste oog. Als je nu goed in PHP bent, moet je je eigen gaan omschakelen naar een andere taal, en moet je weer helemaal met de basis beginnen.

Toen ik net begon met PHP, vond ik PHP ook moeilijk. Als ik nu naar ASP kijk, begint het, net als toen met PHP, wel een beetje te draaien^^ .

Andersom lijkt het mij net hetzelfde, als je ASP kunt, en je bent PHP aan het leren, vind je PHP weer moeilijker.

Tenminste, da's mijn mening;-).

Mzzls,
Rensjuh
Offline Gml - 07/10/2004 17:36 (laatste wijziging 07/10/2004 17:38)
Avatar van Gml HTML beginner dat denk ik ook wel, alhoewel...

Het is voor mij qua proggen niet moeilijker dat is niet het probleem. Het is meer het probleem met instellingen enzo en het goed geinstalleerd te krijgen. Ik wil bijvoorbeeld een xml en een xsl laden en die dan parsen zodat er html uit komt. En dat krijg ik niet voor elkaar met php en wel met asp.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s