Ik heb een localhost en daar staat een website op. Als mijn computer uit staat kan niemand mijn localhost bekijken. Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat ze hem wel kunnen bekijken terwijl mijn computer uit staat.
Nou ja dan maar de helft van men zakgeld naar de stroomkosten gooien^^oké bedankt. Als iemand toevallig een ander idee heeft zijn ze welkom [denk het nie hoor^^lol]
mm... computer gebruikt idd bijna niets. Als je daar de helft van je zakgeld naar moet gooien krijg je precies niet zoveel zakgeld. Ik denk dat een computer mss wekelijks voor een dikke euro aan stroom verbruikt... (ik denk zelfs minder)
Hmm; je verschiet er van hoeveel dat ongeveer verbruikt hoor!
Een pc gebruikt gemiddeld ongeveer per jaar 180kwh, dit kan verschillen naargelang je voeding.
Om dit om te zetten in een bedrag moet je even kijken (of vragen om te kijken) naar afrekening van de elektriciteit.
Ik heb even de prijzentabel genomen van electrabel, grootste belgische elektriciteitleverancier. http://www.elec...s_e_nl.pdf
De meeste gezinnen hebben ELEK35, dus ik neem deze als voorbeeld, €6.08/kwh.
Ik zeg toch ook dat ik DEZE LIJST heb gebruikt. Natuurlijk betaalt soms iet wat goedkoper of duurder. Dit is enkel een richtprijs: Meet je stroomverbruik op en kijk naar je tarieven die JIJ betaalt.
Je stroomverbruik hangt ook wat af van wat voor hardware je allemaal maar draait, maar door die berekening te maken, heb je toch ongeveer een richtprijs.