PHP expert |
|
mmm
ik heb juist een hele geschiedenis (beknopt) gepost over de betekenis van C en jullie zeggen dat C geen betekenis heeft.
Eerst was er een eerste versie: (A)CPL (maar de A was er niet)
Toen kwam de tweede versie: BCPL (dus de 2e op een rij... B. Na A komt B)
Toen was het niet meer combined, maar werd er een structured versie van de taal BCPL gemaakt. (zoals van C een OOP versie werd gemaakt (C++ en later C#))
Dus toen het niet meer combined was is het dom het CPL blijven te noemen, en werd het B.
Toen kwam er C (ook wel C+ genoemd, omdat het zogezegd zo'n vooruitgang was tegenover B, en omdat de uiteindelijke originele versie nooit echt werd gebruikt maar een uitbreiding (+) hiervan).
Dus de C in C+ (of gewoon C) staat voor 3e versie van iets wat al lang niet meer wordt gebruikt.
Ik kan het mis hebben maar het verschil tussen combined en structured is dat combined veel strenger is. Denk maar aan de taal COBOL waar je verplicht bent aan te geven WAAR je declareert en dan ook stop met declareren als je aangeeft dat je output gaat verzenden. Ook mag je maar een X aantal tekens per lijn gebruiken (ik denk 81, of 79 ofzo). Combined compileert woord voor woord (combined staat dan voor het combineren van bepaalde tekens... heel vroeger werd er teken voor teken gecompileert) en structured lijn voor lijn. OO leest dan weer alles in een keer en gaat dan compileren naar binaire code. |