login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

C vraag

Offline thyssimonis - 01/08/2005 20:58
Avatar van thyssimonisPHP interesse C staat voor "?".

Kon het nergens vinden!

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cracker - 01/08/2005 20:59
Avatar van cracker Onbekend C heeft geen betekenis zo dacht ik
=> dit omdat ik ook al van "D" gehoord heb is het gewoon volgens het alfabet
Offline ece - 01/08/2005 20:59
Avatar van ece HTML interesse Compiller dacht ik.
Offline thyssimonis - 01/08/2005 21:00 (laatste wijziging 01/08/2005 22:48)
Avatar van thyssimonis PHP interesse Ik moet het zeker weten niet dacht ik:p
Offline nemesiskoen - 01/08/2005 23:50 (laatste wijziging 01/08/2005 23:50)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
C staat niet voor compiler.
want een C-compiler is dan een compiler-compiler.
En een Java-compiler is dan eigenlijk een JAVA-C, en de twee talen hebben weinig met elkaar te maken.

C is afgeleid van de taal B.
Wat dan weer is afgeleid van BCPL.
Dit is opzich afgeleid uit CPL, wat staat voor "Combined Programming Language".
Dus eigenlijk was CPL gelijk aan ACPL (eerste versie, maar zoals ook bij Jurassic Park word het eerste deel nooit "deel 1" genoemd).
Dan had je BCPL. Dan gewoon B, en dan C... vervolgens kwam D.

Maar wat maakt het uit?
Offline thyssimonis - 02/08/2005 00:04
Avatar van thyssimonis PHP interesse Dsu c staat voor "Combined Programming Language""

of gewoon niks!
Offline Maarten - 02/08/2005 00:13
Avatar van Maarten Erelid Nee, C is een afleiding van de taal B die een afleiding is van CPL... er is een verschil tussen een afleiding en een betekenis 
Offline DRUNK - 02/08/2005 00:40
Avatar van DRUNK PHP gevorderde Gewoon 'C', waar staat XP voor in WindHoos XP? Ook niets gewoon, het moet beestje (de taal/het product) moet een naam hebben.
Offline cracker - 02/08/2005 00:44 (laatste wijziging 02/08/2005 00:44)
Avatar van cracker Onbekend @DRUNK:
de XP van windows XP staat voor eXPerience 
Offline DRUNK - 02/08/2005 01:04 (laatste wijziging 02/08/2005 01:05)
Avatar van DRUNK PHP gevorderde Ow, ok ... een (lange) tijd gelden las ik nog een hele discssie (T.net ? ) over de betekenis ven 'XP' daaruit bleek dat het gewoon 'stoer'/zomaar iets was, ja ok jammer dan heb ik het mis ... 

Maar ok het moge duidelijk zijn dat de C in de naam 'C' niet echt een betekenis heeft.
Offline nemesiskoen - 02/08/2005 11:30 (laatste wijziging 02/08/2005 11:34)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
mmm
ik heb juist een hele geschiedenis (beknopt) gepost over de betekenis van C en jullie zeggen dat C geen betekenis heeft.

Eerst was er een eerste versie: (A)CPL (maar de A was er niet)
Toen kwam de tweede versie: BCPL (dus de 2e op een rij... B. Na A komt B)
Toen was het niet meer combined, maar werd er een structured versie van de taal BCPL gemaakt. (zoals van C een OOP versie werd gemaakt (C++ en later C#))
Dus toen het niet meer combined was is het dom het CPL blijven te noemen, en werd het B.
Toen kwam er C (ook wel C+ genoemd, omdat het zogezegd zo'n vooruitgang was tegenover B, en omdat de uiteindelijke originele versie nooit echt werd gebruikt maar een uitbreiding (+) hiervan).

Dus de C in C+ (of gewoon C) staat voor 3e versie van iets wat al lang niet meer wordt gebruikt.

Ik kan het mis hebben maar het verschil tussen combined en structured is dat combined veel strenger is. Denk maar aan de taal COBOL waar je verplicht bent aan te geven WAAR je declareert en dan ook stop met declareren als je aangeeft dat je output gaat verzenden. Ook mag je maar een X aantal tekens per lijn gebruiken (ik denk 81, of 79 ofzo). Combined compileert woord voor woord (combined staat dan voor het combineren van bepaalde tekens... heel vroeger werd er teken voor teken gecompileert) en structured lijn voor lijn. OO leest dan weer alles in een keer en gaat dan compileren naar binaire code.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s