groot gelijk,wnt dan krijgde zo van die scripts zonder uitleg,maar nen gewone link naar een zip-file op een andere site.
zo kan ik ook 1000x scripts posten
de leden moeten gewoon wat eerlijker zijn, en bv. bij niet zelf-gemaakte scripts ff de echte auteur vermelden, geen stomme dingen posten, geen nutteloze downloads posten... enzovoort
idd,maar sommige denken dat ze de beste zijn als ze de meeste punten hebben. Oké,het zal wel stimulerend werken om uw scripts online te zetten. maar op mijn oude phpbb-forum heb ik toch wel rap die berichtenteller verborgen,zodat enkel moderators/admins hem kunnen zien.
Dat is idd zo en die mensen zijn da toch niet zo slim... kijk -> 302 punten... ben ik een expert? Neen. Ik probeer gewoon mensen te helpen op het forum, heb 2 scripts (waaronder 1 van iemand anders) en 2 downloads toegevoegd... het probleem is natuurlijk dat de SM-crew *haha* *sarcasme* niet alles kan controleren... ze kunnen moeilijk ieder berichtje goedkeuren... de leden mogen gewoon er nie echt mee spelen...
Wat je daar zegt is mss nog een idee... die punten en de forumposts scheiden:
"500 punten"
"600 berichten"
*subtiele hint aan mensen die toevallig Joël heten*
-> nu ik toch subtiel aan het hinten ben... Joël, tzou wel geestig zijn moest ge uw berichtlimiet alleen bij u weghalen of zo, of uw inbox eens legen... probeer eens een foutje te melden en dan zit uwe inbox vol
mss wel een idee,mar dan krijgde weer spam van om ter meeste berichtjes. Ik heb wel een paar scripts op mijn pc staan. maar ik heb die gemaakt MET BEHULP VAN andere scriptjes die op V1 stonden. Maar ik weet niet of ik die mag posten.
Wat anders nog een idee is om bv. een voorwaarde aan deze berichtjes te stellen, bv. minstens 30 tekens, dan is het nie meer mogelijk om
"Lol ^^ "
of
"Héhé"
of "Ja"
of "??"
of andere nutteloze dingen te posten...
-> nog een ander idee is om mss uit de meest respecterende en niet-spammende leden nog een moderator of 3 aan te stellen... als er altijd een moderator aanwezig is kunnen die toch domme topics/berichten weggooien, waardoor ze dan geen punten krijgen..
Strafpunten vind ik persoonlijk wel een goed idee. Wanneer je een geripte script post en ze zijn erachter gekomen (zo ben ik al bij enkele achter gekomen en heb dat doorgegeven), dat er dan punten afgaan. Want degene die geripte scripts posten doen het om de punten.
Zelf werd er tegen mij gezegd dat ik een puntenn00b ben (noem geen namen, maar krijg het wel vaker te horen) maar ik wil even kwijt dat ik mijn punten verdient heb door een aantal tutorials te posten en ook scripts.
Verder probeer ik zinvolle reacties te geven. Daarom zie je mij niet (zoals enkele anderen hier) off-topic gaan of alleen maar zeggen "Hmmm, ik weet het ook niet".
Ik heeb dat anderen op dit forum ook zo'n instelling gaan krijgen, want dan wordt het forum ook overzichtelijker en er zijn meer dingen terug te vinden.
Zolang we dit forum maar gezellig houden
Nog veel plezier allemaal!
Mss is het slim om een warning system te maken, en als een lid dan veel spamt, deze een punt erbij te geven en dan zo kunt instellen dat zijn/haar berichten eerst gecontroleerd moeten worden door een Moderator oid
maar dan geef je die mensen (mods) toch ook teveel werk, ze hebben zo al genoeg dingen te doen denk ik...
Thomas - 06/10/2004 17:51 (laatste wijziging 06/10/2004 17:52)
Moderator
Dat idee (strafpunten) werd door mij toevallig van de week (afgelopen week?) naar voren geschoven binnen de crew.
1 reactie = +1 punt in die forumcategorie
1 reactie verwijderen = -6 punten in die forumcategorie (1 punt aftrek voor het loze bericht, en 5 punten voor de moeite die de medewerker (moderator) moet doen om de compleet zinloze reply te verwijderen ;)).
Gewoon simpelweg een reply verwijderen en er weer 1 punt afhalen, daar gaat weinig dreiging van uit.
Een soortgelijk idee bestaat er voor scripts. Gewoon hardere sancties als blijkt dat iemand louter probeert zijn score op te krikken, zonder dat dat sitemasters als geheel dient.
Strafpunten is een goed idee. Soms (nou ja, nogal vaak ) zit ik zelf met een probleem en die vraag stel ik hier dan en als je soms ziet wat voor antwoorden je erop krijgt....:o
Punten is heel leuk, maar voor sommigen een obsessie. Surf dan naar http://www.good-tutorials.com/; zoek een leuke uit; mail de eigenaar of je het mag vertalen en maak een NL-versie van die tutorial met je eigen screens. Zo ben je in elk geval nuttig bezig...
@Fangorn: Dan is het wel handig dat de medewerker en admin aan kunnen geven dat er een punt afgaat, want als iemand perongeluk een dubbelpost heeft geplaatst, dan gaat er ten onrechte 5 punten teveel af.
Ik hoop dat je dit systeem kan invoeren, want er wordt (vandaag ook al) veel te veel misbruik gemaakt van de punten.
Misschien een idee om voor een geript script het dubbele eraf te halen? Mits het ook echt geript is natuurlijk
Wat mij toch wel stoort is dat sommige leden het toch nog steeds nodig vinden om irri/onzinne replies te posten, meerdere replies achter elkaar posten, topics over onnozeligheden starten, offtopic replyen, replies posten met dingen die volgens hun 'grappig' zijn, ...
Dan volstaat het idd niet om gewoon die dingen te verwijderen want wat is nu 1 puntje. Nog erger is het wanneer ze het nog eens niet voor de ptn doen, maar gewoon proberen 'interessant' te zijn.
Dan krijg je topics als 'MSN 7 IS UIT JOEPIE' of weetikveel wat, en daar volgen dan ineens weer tientallen 'blaat'-replies op en zo blijft het maar door gaan...
Ook wordt de categorie 'Overige' volgens mij door velen iets te 'ruim' gezien. Ga er niet van uit dat je alle mogelijke dingen daar mag posten of ze nu zinnig zijn of niet, 'want het is toch overige en daar mag dat...'.
Ik ben dus zeer zeker voor dat strafpunten idee en nog harder voor een soort waarschuwingensysteem waarbij een x aantal waarschuwingen leidt tot een ban of weetikveelwat.
whaha cookies is ook niet veel, die leeg ik om de zoveel x tijd... Mja ik denk dat je best streng bent op het forum met berichten verwijderen en waarschuwingen geven... Of ook punten aftrekken... Als je het voor de punten doet ben je der dan nog niet veel mee...
ik ben voor het strafpunten systeem
tegen punten op 'overige' reacties (en blaat-reacties op "MSN7 is uit" dat moet kunnen!!!) (dus op overige zou men gewoon geen punten meer kunnen verdienen; maar wel domme posts sturen)
en om nog wat verder te pesten, de week waarop een reply werd weggedaan krijg je een icoontje met "watch out, I'm a spammer" bij je naam; kwestie van de persoon af te scheiden van normale gebruikers ;)
dat van watch out, i'm a spammer.
zou ik nu pas doen nadat je bv 10 overbodige berichten hebt gepost per week ofzo,maar niet na 1 bericht,wnt dat overkomt wel is iedereen.
op overige/ontspanning geen punten zou een goed idee zijn,100 en 1 procent ervoor
jah..bannen heeft wss niet zoveel zin (zoals al gezegd)
maare laaste tijd worden ook veel scripts hier gepost die geript zijn!
dit is gewoon echt super newbie en deze newbie's moeten dan ook als newbie's behandeld worden