login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Host [nieuwe vraag]

Offline ece - 18/07/2005 17:23 (laatste wijziging 18/07/2005 23:38)
Avatar van eceHTML interesse Hallo.

Ik heb het topic gewijzigd en heb weer een nieuwe vraag.
Ik heb Xampp gëinstalleerd en het werkt goed.
Nu krijg ik bij http://localhost zo'n scherm van Xampp. Nu klik ik op Nederlands en daar kan je verschillende dingen aanpassen. Nu wil ik dat je een poll of een ledensysteem e.t.c dat je die kan bekijken. Daarvoor heb je [na mijn weten] een db voor nodig. Nou heb ik daarop geklikt en dan staat er Nieuwe database aanmaken. Dan vul ik een naam in maar daarachter staat zo'n menuutje met zo'n pijltje omlaag. Heeft iemand enig idee waar dat voor is en welke ik moet gebruiken.

Zijn er trouwens ook tutorials die uitleggen hoe je een db aanmaakt en die ook laten zien hoe je het script moet connecten met je db.

Alvast thnx.
MVG, E©E.

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline burdy92 - 18/07/2005 17:28
Avatar van burdy92 HTML interesse je bedoelt: hoe je als je een ip heb bijv: 81.206.166.131 (mijne) en dat je dat dan om wil zeten naar een .nl domein (of andere)? ik wil dat ook wel eens weten.

antwoordt op je laatste vraag: nee je hoeft niet nog een host erbij te hebben naar mijn weten ;)
Offline Maarten - 18/07/2005 17:29
Avatar van Maarten Erelid Installeer XAMPP ofzo, is gewoon paar keer op next klikken en klaar 
Offline burdy92 - 18/07/2005 17:30
Avatar van burdy92 HTML interesse XAMPP, daar ben ik mee bezig (zie mijn topic) en kom dr neit uit (topic genaamd xampp ;) staat nog in dat lijstje 
Offline nemesiskoen - 18/07/2005 17:39
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
WAMP5: zit alles in:
PHP5
MySQL
Apache

Om IP om te zetten naar .nl/be domein is niet zo moeilijk. Gewoon naar een hostingbedrijf gaan en zeggen dat je al een hosting hebt maar dat je een domeinnaam wilt reserveren of naar dns.be/nl gaan.
Voor .tk is het nog gemakelijker, gewoon opgeven als je website.
Offline burdy92 - 18/07/2005 17:40 (laatste wijziging 18/07/2005 17:41)
Avatar van burdy92 HTML interesse ok maar dat zal zker niet gratis zijn neem ik aan? (.tk natuurlijk wel:P)

edit: sorry het lijkt wel alsof het mijn topic is::$
Offline ece - 18/07/2005 17:40 (laatste wijziging 18/07/2005 18:04)
Avatar van ece HTML interesse Ja volgens mij heb ik dat ooit een keer gehad (weet ik niet zeker). Maar dat ik toch iets met comando's xampp_start/stop.
Maar ik vat het installeren wel maar het starten enzo niet. Dus hoe je alles moet instellen. En is er ook nog iets anders. En weet iemand toevallig met welke proggie sitemasters is gehost.

Edit:
Ik zag wel een tutorial van IIS. Maar is dat handig of is xampp/wamp beter?
Offline Thijs - 18/07/2005 18:14
Citaat:
En weet iemand toevallig met welke proggie sitemasters is gehost.

Wordt niet met een programma gehost hoor.
Een complete linux webserver met apache en DirectAdmin als controlpaneel.
Offline ece - 18/07/2005 18:21 (laatste wijziging 18/07/2005 18:22)
Avatar van ece HTML interesse Ooh okey:D
Citaat:
Een complete linux webserver met apache en DirectAdmin als controlpaneel.

Kan het ook zo?
Citaat:
Een complete windows webserver met apache en DirectAdmin als controlpaneel.

Edit:
Zo ja Hoe?
Offline Thijs - 18/07/2005 18:32
Avatar van Thijs Crew hosting DirectAdmin is alleen mogelijk voor Linux systemen en voor DirectAdmin heb je een licentie nodig, ik denk dat jij liever iets gratis hebt als je het op je eigen server thuis wilt gebruiken 
Offline ece - 18/07/2005 18:34
Avatar van ece HTML interesse Juist helemaal gelijk:D
Maarja het probleem is dat ik het niet goed voor elkaar krijg.
Ik weet ook niet wat het beste is. De 1 zegt apache en de ander weer xampp weer een ander zegt wamp. Ik geloof wel dat het goed is maar welke is het best.
Maarja ik probeer ze gewoon allemaal:D.
Maar is IIS ook goed dan?
Offline Thijs - 18/07/2005 18:56
Avatar van Thijs Crew hosting Xampp werkt wel goed op een Windows machine. En Xampp installeert zelf Apache dus daar hoef je geen zorgen over te maken 
Offline ece - 18/07/2005 22:28 (laatste wijziging 19/07/2005 14:09)
Avatar van ece HTML interesse Ja het werkt nu prima 
Bedankt.

Edit:

Heeft niemand enig idee op mijn nieuwe vraag:?:
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s