login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

games programmeren

Offline Mythic - 15/07/2005 18:52
Avatar van MythicHTML interesse ben vandaag begonnen met het leren van hoe je games moet programmeren. en zit nu ongeveer aan het hoofdstuk game-engine. het boek bevat enkel een kleine zelf gemaakte game-engine omdat de engine van directX te uitgebreid is alhoewel die engine 100x krachtiger is. is er hier iemand die mijn kleine uitleg zou kunnen geven over de directX engine?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline CelestialCelebi - 15/07/2005 18:54
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde Eh, ik denk dat het een beetje veel is om "even" uit te leggen... Zelf weet ik er ook niet veel van (wil het zelf ook leren), maar ik ben nog geen 1 boek tegengekomen die daar ook maar iets over uitlegt...

Ben ook wel nieuwsgierig naar de antwooren die je hier gaat krijgen (als je er al krijgt).
Offline Mythic - 15/07/2005 19:05 (laatste wijziging 15/07/2005 19:07)
Avatar van Mythic HTML interesse boek dat ik gebruik : games programmeren in 24uur (van Michael Morrison / uitgeverij : Pearson Education Benelux)
is wel basis van c++ vereist

EDIT: klikkie
wat zou ik toch zonder de bibliotheek zijn 
Offline SH4D3H - 15/07/2005 19:10
Avatar van SH4D3H PHP beginner Ik denk niet dat je snapt wat de engine inhoudt.
Er is geen DirectX Engine, die zul je zelf moeten maken, daarvoor zul je dus ook DirectX moeten leren.

Probeer eerst 'ns te snappen wat er staat 
Offline Mythic - 15/07/2005 19:12
Avatar van Mythic HTML interesse lel in boek staat er dat er een premade engine is van directX 
Offline SH4D3H - 15/07/2005 19:17 (laatste wijziging 15/07/2005 19:17)
Avatar van SH4D3H PHP beginner Er zijn zat pre-made engines, maar daar heb jij vast niet genoeg spaarcentjes voor.
Of je moet doelen op zoiets als de HL1 Engine die gratis op't net te vinden is.

Owja, en dan nog moet je DirectX leren, en ja dat is moeilijk, en dat doe je niet in 'n zomervakantie 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s