login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

problemz

Offline Maarten - 05/10/2004 18:54
Avatar van MaartenErelid Als ik naar mijn IP-adres surf, kom ik op mijn Wireless ADSL Router Control Panel uit... als ik dus zo'n account aanmaak by no-ip.com, en je surft ernaar kom je dus ook daar uit... totaal nie leuk. Heb zo'n Siemens Wireless ADSL ding, en mijn IP volgens whatismyip.com (en volgens da cp ook) is dus niet gelijk aan localhost  verstaat er iemand mijn mambo-jambo, en zoja... enig idee?

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline twopeak - 05/10/2004 19:08
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
ik versta je mambo jambo...
ten eerste zou je router beveiligd moeten zijn met een paswoord, je beveiligt je netwerk en je beveiligt je control panel (je zou de buren toch geen gratis internet willen geven)

Ten tweede moet je zien of die Control panel via een bep. poort antwoord. indien ja, dan moet je port mapping opzetten (zoek in de info van je router)

Ten derde; welk ip gebruik je?
de twee eerste secties zijn genoeg om te weten of je wel echt je ip gebruikt, of je locaal ip (binnen je netwerk)
Vaak is dit een probleem met routers!!!
Offline Maarten - 05/10/2004 19:31 (laatste wijziging 05/10/2004 19:37)
Avatar van Maarten Erelid ik begrijp je volledig maar ik heb er geen idee van
1) hoe ik portmapping dinges open zet
2) welk IP ik gebruik... ik veronderstel dat het het netwerk IP zal zijn, want op iedere computer die de router gebruikt kom je via dat IP op het CP...

Heb het wel net beveiligd.  Het ip dat hij geeft is trouwens http://80.201.176.110/... als ik bij de eigenschappen van mijn "Draadloze Netwerkverbinding" kijk, zie ik dan weer http://192.168.1.3/
Offline twopeak - 05/10/2004 19:36

PHP ver gevorderde
yep, op vraag twee zullen we gelijk hebben; als het ip
192.168.x.x is of 10.0.x.x dan is het zeker zo!
op www.dyndns.com kun je zien wat je echt ip is!

Dus dat van die portmapping mag je vergeten!

Dus stap 1 is beveilig die boel!!!

Stap 2 is ontdek je echt ip en probeer het uit VAN BUITEN JE NETWERK (afhangende van je router moet dit of niet, maar het is best van het altijd zo te doen)
Als je dan niet aan je server kunt connecteren, en dat je zeker bent dat ie werkt (dus op je lokaal netwerk, met je lokaal ip werkt hij wel) dan moet je de portmapping gaan bekijken! Ik kan je enkel naar het handboek van je router verwijzen hiervoor!
Offline Maarten - 05/10/2004 19:37
Avatar van Maarten Erelid Edited Post
Offline twopeak - 05/10/2004 19:43

PHP ver gevorderde
je computer antwoord op een ping,
maar er zijn geen open poorten!
heb je een firewall aanstaan (norton, zonealarm, ...)? indien nee dan kan het goed zijn dat je router alle poorten blokkeert (als windows zijn werk niet doet moeten anderen het maar doen)

Als je de optie voor portmapping vindt moet je iets in deze zin:
-zet het ip van de webserver pc VAST (geen ip via dhcp of nat) op een hoog nummer (bv 192.168.0.100) en behou de andere instellingen (subnet 255..... router 192.168.0.x)
-voeg een portmap toe voor poort 80 op je extern ip naar poort 80 op 192.168.0.100!

maar je moet hierover je handboek nemen!
Offline Maarten - 05/10/2004 19:44 (laatste wijziging 05/10/2004 19:45)
Avatar van Maarten Erelid Windows SP2 
Zal die handleiding eens onder het stof halen 
Offline twopeak - 05/10/2004 19:47

PHP ver gevorderde
maybe heeft je windows wel een firewall standaard!
als je probleem niets met poorten te maken heeft weet ik het niet!
Offline Maarten - 05/10/2004 20:34
Avatar van Maarten Erelid zal wel iets met de poorten te maken hebben.. let's find the manual 
Offline BigBug - 05/10/2004 20:38
Avatar van BigBug PHP expert poortje 80 open he?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.188s