login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Netwerk handleiding

Offline SalCro - 09/07/2005 02:04
Avatar van SalCroHTML interesse Hallo weet er iemand een site waar er een volledige handleiding voor een netwerk te maken/instellen
want de handleidingen die ik tot nu toe gevonden hebben zijn maar stukjes

en de handleiding die bij de router/modem zit is ook maar brak

grtz

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Bouli - 09/07/2005 08:12
Avatar van Bouli HTML interesse Er zijn vele netwerk configuraties mogelijk, dus om van alle nou een handleiding te zoeken gaat me een beetje ver 

Je hebt het over een router en dat is normaal gesproken gewoon "plug & play (pray)".
Dat wil zeggen, je router heeft 1 (soms 2) ingaande poorten en meestal 4 (of 5) uitgaande. Op die ingaande poort sluit je je internet verbinding aan en op die uitgaande de computers, of eventueel een hub/switch, of een andere router.

Hoe het verder in te stellen is, is per merk weer verschillend, dus daar ben je toch echt op de handleing van je eigen router aangewezen...
Offline zointer - 09/07/2005 09:11
Avatar van zointer HTML gevorderde Het configurere...n Internet
Offline SalCro - 09/07/2005 16:12 (laatste wijziging 09/07/2005 16:16)
Avatar van SalCro HTML interesse Alles is goed aangesloten enzo maar als ik probeer pc beneden te pingen gaat het niet en de pc beneden kan mij wel pingen ...

in een spel ook als ik server (lan) opstart zie ik hem niet...

en pc beneden wel ???

weet iemand waar het probleem ligt
???

grtz

Edit: En normaal als je een netwerk hebt en je wilt op internet moet je dan toch inloggen op inet ofzo ??? hier gwn lan verbinding aanleggen en zitten rechtstreeks op internet 
Offline Tuinstoel - 09/07/2005 16:43
Avatar van Tuinstoel PHP expert Poorten open zetten?
Heb je niet een gewone handleiding bij je router gekregen of heb je hem gejat ofzo ?
Offline Dennis - 09/07/2005 16:49
Avatar van Dennis Gouden medaille

Grafische expert
ga eens naar:
http://192.168.0.1

En dan moet je ff de install van de router doornemen! 
Offline SalCro - 09/07/2005 21:40 (laatste wijziging 09/07/2005 21:43)
Avatar van SalCro HTML interesse @Tuinstoel: Nee hoor eerlijk gekocht 

Het boekje dat erbij zat is gelijk aan 1 A4 Blad :S

@Dennis: Bij mij is het http://192.168.2.1
Router instellingen zijn juist normaal tog 

Nu zie ik mezelf en de andere computer staan in lan servers maar
ik vind hem niet in netwerklocaties (in "Zoeken naar pc's in dezelfde werkgroepen" ook niet )
:'( :'( :'( :'(
Offline zointer - 09/07/2005 22:04 (laatste wijziging 09/07/2005 22:05)
Avatar van zointer HTML gevorderde
Citaat:
Het boekje dat erbij zat is gelijk aan 1 A4 Blad :S

wat is het Merk en type Router[/modem], normaal sta op de site van de fabrikant wel een volledige handleiding en support.
wat ook niet onbelangrijk is welk besturing systeem werk je[zal wel xp zijn maar je weet nooit]
Offline SalCro - 09/07/2005 22:09 (laatste wijziging 09/07/2005 22:09)
Avatar van SalCro HTML interesse SMC7904BRA en ja op de site staat volledige handleiding hoe je de "Router" moet instellen en niet bv als je naar configuratiescherm gaat en dan netwerkverbindingen dan thuisnetwerk of bedrijfsnetwerk maken

en zit ook cd met handleiding bij al volledig gevolgt en ik kan de andere pc nog steeds niet vinden
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.161s