login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Server OS

Offline Steven - 27/06/2005 18:13
Avatar van StevenHTML interesse heyz, ik had het laatst al geplaatst, ik ben bezig met een server (een oude computer ombouwen) en daarbij wil ik graag linux erop zetten, volgens mij is deze in meeste gevallen gratis?

Welke kunnen jullie mij aanbevelen... want zelf kan ik er niet zoveel vinden die gratis zijn + een goede uitleg, heeft iemand verder ervaring met linux?

Bvd steev 

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ranco - 27/06/2005 18:35
Avatar van ranco PHP gevorderde Linux is een opensource OS wat dus inderdaad inhoudt dat het gratis is.

Er bestaan verschillende soorten versies van linux, de interface verschilt dan vaak een beetje.

Ikzelf heb ervaring met SuSe en Redhat Linux, dit zijn ook de bekendste en raad je dan ook aan om deze versie te installeren
Offline Steven - 27/06/2005 18:50
Avatar van Steven HTML interesse Oke, iemand had al Redhat aangeraden, alleen welke moet ik dan downloaden, op de site staan dus 3 soorten iso mappen, en daarin zitten dus 4 iso's, dat bij elkaar hoort en dan nog eens 4 iso's met een andere naam, ik snap niet echt welke ik moet kiezen 
Offline ranco - 27/06/2005 19:01
Avatar van ranco PHP gevorderde Gebruik de volgende link:

http://www.linuxiso.org/distro.php?distro=7

Linux kan niet op 1 cd staan 

Daar is te weinig ruimte voor omdat volgens mij een volledige installatie iets van 5 GB in beslag neemt.

Vandaar dat er dus meerdere cdbestanden op de website staan, je hebt ze voor de zekerheid allemaal nodig

Veel suc6 met de installatie
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.303s