login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Editor

Offline ece - 25/06/2005 16:10
Avatar van eceHTML interesse Beste allemaal:p.
Ik ben nou bezig met het scripten (php, hmtl, javascript enz).
Nu ben ik nog niet zo super handig met codes en ik wou vragen 'welke editor jullie me het beste kunnen aanraden waarbij je ook een previeuw hebt maar waarbij je niet zo zeer veel kennis van die programma talen hoeft te kennen, zodat ik het een beetje kan leren en kan oefenen'.

Zoiets als frontpage maar daar komen toch wel wat problemen in voor met teksten e.t.c.

Alvast bedankt.
MVG, E©E:p.

19 antwoorden

Gesponsorde links
Offline gijs - 25/06/2005 16:14
Avatar van gijs HTML beginner Dreamweaver is net zoiets als Frontpage...
Persoonlijk vind ik Frontpage beter, maar dat vind niet iedereen geloof ik 

http://www.site...&id=24
Offline ece - 25/06/2005 16:16
Avatar van ece HTML interesse Nou dreamweaver is dacht ik iets anders dan Frontpage want je moet kunnen scripten. D'r zitten wel wat standaard opties bij maar niet alles dacht ik (kan me vergissen). Want ik heb het 1x gehad maar ja ik ben geen held in engels:p.

Ja Frontpage is opzich wel fijn alleen je krijg gauw problemen met teksten in tabellen enz.
Offline gijs - 25/06/2005 16:18
Avatar van gijs HTML beginner Inderdaad, Dreamweaver is in het Engels, das wel een klein nadeeltje als je niet zo goed Engels kan.;-) Verder is het bijna identiek aan Frontpage naar mijn weten. Anders probeer je het gewoon, je hebt vanzelf wel door wat alles betekend. 
Offline ece - 25/06/2005 16:29
Avatar van ece HTML interesse Ja een goed idee:D.
Ik ga het proberen:p.
Bedankt.

Mochten er meer ideeén zijn dan hoor ik het wel:D.
Offline Rens - 25/06/2005 18:48

Crew algemeen
Ideeën genoeg:
http://www.site...&cat=1 
Offline gijs - 25/06/2005 18:53
Avatar van gijs HTML beginner Maar niet al die dingen zijn van het type 'Frontpage' en 'Dreamweaver' 
Offline Mokka - 25/06/2005 19:14
Avatar van Mokka Onbekend editor? Ooit al eens van kladblok gehoord? Zuipt minder geheugen, geen kleurtjes (wat ik jammer vind) en is minder overzichtelijk. Maar zelf vind in kladblok heerlijk!

grote zwets natuurlijk

Dreamweaver rulezzzzzzzz!
Offline remcobers - 25/06/2005 19:32
Avatar van remcobers PHP expert notepad ++ doet wel kleurtjes. Tevens is dreamweaver wel anders als frontpage.
Offline Mokka - 25/06/2005 19:34
Avatar van Mokka Onbekend Jup, dreamweaver is beter. En wel om een reden: het is niet van Mircosoft! 
Offline Maarten - 25/06/2005 20:40 (laatste wijziging 25/06/2005 20:55)
Avatar van Maarten Erelid @Mokka:
gaan we weer anti-ms zeiken?

Dreamweaver is gewoon een goed programma omdat het zo uitgebreid is.
Zelf heb ik Kwrite, een notepad2-achtig geval dat standaard bij de Linux omgeving KDE zit. Kleurtjes, overzichtelijk, heel de kluts.

@murfy JA!:p
@Mokka
Welk O.S. gebruik jij? Oeps, WIndows. Wie heeft dat gemaakt? Oeps, Microsoft.
Waarmee chat jij? Oeps, MSN Messenger. Wie heeft dat gemaakt? Oeps, Microsoft.

De enige die een beetje mogen klagen over ms zijn linux/apple/... gebruikers, maar als die chatten zitten die over het algemeen ook op het MSN netwerk dusjah Of ze moeten ICQ nemen.

@murfy waarmee internet ik? FireFox.
waarmee edit ik? Met dreamweaver
waarmee slaap ik? Inderdaad, mijn vriendin.

Ik kan dus heus wel zonder MS:p

@Mokka
Waar draait die FireFox op? Op Windows.
Waarop draait Dreamweaver op? Op Windows.
(Met wie heeft je vriendin al allemaal geslapen? Met iedereen van Microsoft )

@Murfy daar kan ik niet tegenop...

ik denk dat ik maar eens ga soliciteren bij MS en dan hamertje tik op de server ga spelen^^

@Mokka:
Ik ben altijd tevreden geweest over M$, omdat ik geen alternatief gebruikte (verschil tussen kennen en gebruiken), maar toen ik Linux nam en me verbaase over de stabiliteit en de snelheid heb ik gewoon wat schijt aan Windows gekregen, maar verder is M$ nog altijd een goed bedrijf.
Offline XenoX - 25/06/2005 21:19
Avatar van XenoX Gouden medailleGouden medaille

PHP expert
php expert editor
http://www.ankord.com
Offline Maarten - 25/06/2005 21:55
Avatar van Maarten Erelid Eigenlijk kan je daarin blijven discussiëren 

Een taal ga je niet leren door je editor maar door tuts/scripts bekijken/cursussen/boeken/...

Dus probeer een beetje 'tors uit en kijk wat jij persoonlijk de beste vindt 
Offline DRUNK - 25/06/2005 22:38 (laatste wijziging 25/06/2005 23:18)
Avatar van DRUNK PHP gevorderde @Mokka: en waar werk je op? (MAC|M$ WindHoos?)

Ik raad je aan gewoon kladblok of iets degelijks te gebruiken, hiervan leer je zelf het beste hoe alles werkt. Dreamweaver is leuk maar kan lang niet alles.

Edit:
M$ is gewoon 'n beetje jammer, alles wat het wil is $$$. En ja dat snap ik een bedijf moet geld verdienen om te kunnen overleven, maar geld kun je ook verdienen aan andere dingen dan alleen meer heel veel vragen voor je on-veilige producen. Voor de on-veiligheig geef ik niet eens de schuld aan M$, maar door het vele gebruik van de producten waardoor andren het lopen te verzieken.

Als M$ ook eens iets beter zou samenwerken met OS (Open Source) projecten en iets meer rekening zou houden met standarden zou iedereen al een stuk gelukkiger worden.
Offline ece - 25/06/2005 22:48 (laatste wijziging 25/06/2005 22:59)
Avatar van ece HTML interesse Merci allemaal:p.
Ja dan is het het beste om gewoon te leren scripten. Maar dat gaat dan bij mij nog wel even duren:p.

Hoezo eigenlijk zo negatief over MS. Alleen om dat Bil-Gates zoveel geld verdiend?
Ik vind dat ie redelijk goede programma's maakt. 1. Reden waarom ik negatief zou doen is omdat dat verdomde Windows BARST van de fouten en die klootzak toch zoveel verdiend:s.

Njah daar hadden we het hier niet over:D.

@DRUNK.
Ja kladblok kan maar dan moet je wel kunnen scripten want er zitten geen standaard opties op zoals bijv: invoegen en dan formulier. Maar ja als dat er zou zijn zou je het nog niet goed leren.

En wat is dan een goede pagina om html, php, javascript enz goed te kunnen leren buiten $M. Dus een pagina met tutorials over die scripting talen.

Edit:
@BonMarché.
Ja da's een idee.
Scripts onbouwen. Ik hoorde ook dat als je php wilt leren je een 'criminal script' ofzow moest proberen om te bouwen. Ik had laatst op google gezocht maar kon hem niet vinden. Weten jullie misschien ook waar je die kan downloaden:?:
Offline BonMarche - 25/06/2005 22:51 (laatste wijziging 25/06/2005 22:52)
Avatar van BonMarche PHP beginner lees gewoon tutorials hier en zoek er nog wat met google.

dan ga je naar bestaande scripts kijken en die aanpassen en zelf iets maken. ondertussen kijk je in fora naar vragen van andere en zoek je of jouw probleem al ergens uitgelegd staat. Zo leer je steeds meer en zul je af en toe ontdekken dat de tutorial niet helemaal goed was, maar uiteindelijk kom je er wel.

edit: en over MS: zoals je zelf eigenlijk al zegt. waarom honderden euro's betalen voor slechte software als je gratis linux kunt krijgen?!
Offline remcobers - 25/06/2005 23:13
Avatar van remcobers PHP expert @DRUNK -> Waarom zou dreamweaver niet alles kunnen. Enigste wat je moet doen is code typen:P
Offline Maarten - 25/06/2005 23:51
Citaat:
Ik hoorde ook dat als je php wilt leren je een 'criminal script' ofzow moest proberen om te bouwen.
Slecht idee, dat is de grootste brol die er is.

En zelf zo'n ding maken is een beetje te hoog gegrepen voor een beginner... begin met iets simpels zoals een gastenboek ofzo.
Offline ece - 26/06/2005 22:03
Avatar van ece HTML interesse @Murfy.
Ooh da's goed dat ik dat weet.

Bedankt voor alle reacties:D.
Ik ga het proberen.
En dreamweaver is wel anders dan Frontpage.
Offline Stijn - 26/06/2005 23:46
Avatar van Stijn PHP expert @Murfy:

Man ik lach me dood met je reactie tegen Mokka ^^^^^^^^^^^^^^^^ Tof dat de crew eens crew uitdaagd, vooral met die vriendin en hamertje slaan moest ik plat leggen van het lachen 

@ontopic:

Ik gebruik Dreamweaver MX en mijn vader gebruikt Frontpage. Ik vind Dreamweaver heb makkelijkst als ik zie hoe mijn pa sukkelt (bal verstand van omgaan met programma's:)). Het leuke aan de Macromedia zijn de extensions. Je leert heel hoop eruit, ik toch . Hopelijk maak je goeie keus.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s