login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hosting: domein overzetten

Offline Frederic - 20/06/2005 17:32
Avatar van FredericPHP ver gevorderde Ik ben van plan om mijn domein van de enige naar de andere host over te zetten. Nu, je kan het al horen, ik wil het liefst geen gegevensverlies!
Na een beetje info te hebben gevraagd heb ik gehoord dat ze beide PLESK gebruiken als controlepanel. Nu, volstaat het om een back-up te namen (in het plesk control panel zelf), en deze dan in de plesk interface van de nieuwe host te uploaden. Of ziet iemand een andere methode om alle mailnames, databases (zijn eventueel te exporteren ja), cronjobs,... over te brengen?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 20/06/2005 17:49
Avatar van Gerard Ouwe rakker zou niet weten hoe je dit gedaan kan krijgen behalve wanneer plesk hier een standaard functie voor heeft, welke het niet heeft zover ik weet.

dat wordt dus een avondje er goed voor gaan zitten? 
Offline Frederic - 20/06/2005 17:50
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde jah, als ik een back-up maak van het domein brengt me dat op 350MB, en dan moet dat natuurlijk weer geupload worden!
Offline Gerard - 20/06/2005 17:54
Avatar van Gerard Ouwe rakker hoe ziet zo'n backup eruit? 1 bestand met daarin alles of...
Offline Frederic - 20/06/2005 17:58
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde Dat is 1 bestand, zonder extentie. Gewoon 'domein'. Bij windows als extentie staat er: 'bestand'... Zal wel een plesk file zijn...
Offline Gerard - 20/06/2005 18:01
Avatar van Gerard Ouwe rakker misschien dat je tot een overeenkomst kan komen met je nieuwe host. dat jij dat bestand upload naar de ftp van je domain en dat zij deze installeren via het install script van plesk op de server.

ik weet niet hoe het precies werkt dus helaas kan ik niet echt een duidelijk antwoord geven, dit is alleen een suggestie van iemand die niets voor zijn gedachten kan halen hoe het zit 
Offline Frederic - 20/06/2005 18:02
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde ik zou eens een reactie van extor willen horen.. of gebruikt ie geen plesk voor thijma?
Offline Thijs - 20/06/2005 18:11
Avatar van Thijs Crew hosting Wij gebruiken geen plesk software voor onze servers. Wel heb ik ergens horen zeggen dat dit mogelijk is via een backup functie van plesk of door middel van een 3rd-party software programmatje.

Voor meer info zou ik contact opnemen met je huidige/nieuwe hoster en even langs het forum van plesk gaan 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s