login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Server starten

Offline Steven - 19/06/2005 10:29
Avatar van StevenHTML interesse Heyz,

Ik wil in mijn vakantie van een wat oudere computer een kleine server maken, om wat dingetjes voor m'n site te hosten, (chatbox e.d) alleen voordat ik hier aan begin, wil ik goed voorbereid zijn. Daarom heb ik een paar vraagjes;

- Is het een probleem als het een oude computer is? Of moet je echt een gloed nieuw bakbeest hebben? Met een wat oudere computer bedoel ik 500 MHz , 256 Ram en 4 Gb ruimte.

- Maakt het nog uit wat voor internet verbinding heb? Ik heb zelf ADSL van Xs4all, weet niet alle specs die moet ik even opzoeken.

- Wat voor OS kan ik het best gebruiken? Ik denk zelf dat ik Linux neem, alleen wat vinden jullie?

Zijn er verder tutorials met daarin alles hoe je een server moet installeren? Als je er eentje weet, kan je die site hier zetten?

Bijvoorbaad dank 

Steev

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cloudstrife - 19/06/2005 10:37 (laatste wijziging 19/06/2005 10:37)
Avatar van cloudstrife PHP beginner Als je Linux draait is je pc sterk genoeg voor jou site alleen. Je verbinding zal wel niet optimaal zijn maar als je niet al te veel bezoekers hebt zal dit wel meevallen. Tutorials moet je niet echt meer zoeken want die vind je hier op de site ;)
Offline Tuinstoel - 19/06/2005 10:42
Avatar van Tuinstoel PHP expert Je computer is snel genoeg, als je harde schijf minimaal 5400 toeren per minuut heeft. Zorg wel dat je dergelijke koeling hebt als dat ding te warm wordt, want in de zomer is het uiteraard al best wel warm (nu is het hier al 26 graden).

Linux is wel de OS bij uitstek om als server te laten dienen, maar als je wat minder verstand er van hebt, dan is Windows toch de betere.

Je verbinding maakt ook best wel veel uit, je moet dus gewoon een hoge upload hebben als je een wat druk bezochte website hebt.

Foto's moet je er zeker niet op hosten, dat maakt ook je eigen verbinding tot nul.

Kijk eens in de tutorial sectie "Webservers", daar vindt je ook wel het een en ander.
Offline Steven - 19/06/2005 11:13 (laatste wijziging 19/06/2005 11:20)
Avatar van Steven HTML interesse @ Tuinstoel

Je kan linux gratis downloaden toch? en windows server is wel een beetje duur, of kan het ook op windows 98 of ergens in die richting?

mijn specs:
Download snelheid: 200.0Kbyte/s (1.6Mbit/s)
Upload snelheid: 64.0Kbyte/s (512.0Kbit/s)
Download quota: Fair Use Policy per maand
Upload quota: Onbeperkt per maand

Is dat weinig of kan ik het proberen? ik heb hem nodig voor mijn eigensite vanwege een chatbox enzo, zou dat wel kunnen?
Offline Tuinstoel - 19/06/2005 11:50
Avatar van Tuinstoel PHP expert Linux is uiteraard gratis, http://fedora.redhat.com/ is een goeie. Windows kun je ook branden , maar als je nog een windows Cd hebt liggen, moet je die er in drukken.

Hm je hebt dezelfde verbinding als mij, het zou denk ik net kunnen, maar niet te veel dingen tegelijk hè.
Offline cloudstrife - 19/06/2005 12:04
Avatar van cloudstrife PHP beginner Linux gaat maar dan moet je bv apache gaan installeren als webserver, Windows kan ook maar dan moet je opnieuw een webserver installeren zoals apache, of pws voor 98 of iis voor 2002/2003/xp-prof. Linux is echt wel aan te raden en het installeren van een webserver is echt niet moeilijk. Zit je thuis in een netwerkje met een router? Of gaat de server de adslmodem gebruiken? Als hij de modem gebruikt zal je wel ff moeten kijken hoe je deze in linux kan installeren.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.324s