login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

LAN maken

Offline remy - 01/10/2004 21:36
Avatar van remyPHP ver gevorderde ik heb een adsl modem speedtouch 510, en ik dacht eraan om een router te halen en die tussen 2 pc's te zetten, maar ik weet om 2 reden niet of dit wel kan nl:
ik heb ergens op internet gelezen dat die speedtouch al als router fungirueerd, en 2 routers achter elkaar wil niet.

gaat de verbinding niet storen op de pc's met een losse router? er is nl ook een speedtouch modem+router 4 poorts...

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 01/10/2004 21:38 (laatste wijziging 01/10/2004 21:38)
Avatar van Thomas Moderator Een router tussen twee pc's zetten ?

Een router hangt een lokaal netwerk (via een kabelmodem of ADSL verbinding) aan het internet.
Deze router kan je weer aan een hub of (nog beter) een switch hangen, en daar hangen dan weer de pc's van je lokale netwerk aan.

Een 2e router is natuurlijk complete onzin. Er hoeft lokaal niets geroute te worden.
Offline remy - 01/10/2004 21:45
Avatar van remy PHP ver gevorderde maar ik heb begrepen dat je achter de moden een router zet met 4poorten waarop elk een pc aangesloten kan worden
Offline Thomas - 01/10/2004 22:08 (laatste wijziging 01/10/2004 23:45)
Avatar van Thomas Moderator Zitten er UTP-aansluitingen voor PC's op je modem(/router) ?

Dan kun je het volgende doen:

1. internet
  2. |
  3. modem/router met meerdere UTP aansluitingen
  4. | | | |
  5. PC PC PC PC

Als je modem geen router is, moet je misschien zoiets doen (dit zal denk ik de meest voorkomende situatie zijn):
  1. internet
  2. |
  3. kabel/ADSL modem
  4. |
  5. router met meerdere UTP aansluitingen
  6. | | | |
  7. PC PC PC PC

Ik heb thuis het volgende:
  1. internet
  2. |
  3. kabel/ADSL modem
  4. |
  5. router met meerdere UTP aansluitingen
  6. | | | |
  7. * PC PC PC
  8. |
  9. switch_______________
  10. | | | |
  11. PC PC PC PC
  12.  
  13. * = twist kabel
Offline remy - 02/10/2004 15:46
Avatar van remy PHP ver gevorderde maar als je met pc 1 en pc2 teglijkertijd internet heb je dus geen storing bij elkaar? dit had ik erges gelezen en ook dat de adsl modem die ik nu heb ook als router fungirueerd.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s