Ik wil mooie grafische programma's kunnen maken, maar:
*waar heb je meer opties? C of C++
*wat is moeilijker?
*wat is de beste keus om te leren? (C of C++)
*waar/hoe/welke site kan ik leren een MOOI GRAFISCH programma te maken? dus niet zo'n zwart, vierkant (...) schermpie.
ja dat snap ik maar:
*wat is moeilijker?
*wat is de beste keus om te leren? (C of C++)
*waar/hoe/welke site kan ik leren een MOOI GRAFISCH programma te maken? dus niet zo'n zwart, vierkant (...) schermpie.
Ik ben nu al een paar dagen bezig met de taal C en ik moet zeggen dat het een vlotte taal is om te leren. In het begin werk je inderdaad met zo'n zwart scherm, ook wel DOS genoemd . Maar ik heb dit ook eens gevraagd hier en ze zeiden dat ik best eerst en vooral C leer en dan C++ en dan C# (geloof ik ).
Ik raad C aan, je hebt daarin ontelbare mogelijkheden (Bv: Windows is in C geschreven, Linux ook [heb dit ergens gelezen]).
Dus wat moet je nog meer hebben? Aan de slag maar . Je moet de tutorials eens doen die hier staan, die zijn zeer goed om te beginnen .
die heb ik al gedaan!!!
ik kan nog niet uit me hoofd een rekenmachine maken maar dat komt ook wel goed!!
maar waar kan ik leren om een grafisch programma te maken?
kan jij dat ook al?
Zover ben ik nog niet, heb wel al een geprobeert om zo'n windows venster te maken in C met Knoppen, etc. Maar die code bevatte fouten, maar ik denk dat dat al voor gevordere C programmeurs is, want is een zeer grote code (>100 regel )
Misschien helpen die sites je wat verder (het zijn wel engelstalige, maar C is engelstalig )
het werkt mekaar tegen eigen, als je vraagt
*wat is moeilijker?
hetgeen moeilijker is heeft meer opties... en daar moet ik zeggen dat C moeilijker is voor een echt ingewikkeld programma. Maar die moeilijkheid ligt vooral aan het feit dat het heel dicht aanleunt bij binair programeren als je met pointers werkt. En tja, met binair programeren kan je het meest:):. Maar als je echt het meest mee wilt kunnen ga je mss wat hebben aan OBERON of COBOL. Twee heel oude talen waar je oneindig veel mee kunt.
Maar aub, zeg niet dat je de tutorials al hebt gedaan, want als ik je vragen hier lees kan ik afleiden dat je vlak eens hebt gekeken en codes hebt gekopieëerd. Jij bent iemand die verwacht dat iedereen alles voor jou opzoekt, als je zelf wat had gezocht had je de JAVA tutorials hier vast en zeker ook gezien. De laatste tutorial (SWING) gaat over buttons etc, wat dus het begin is van een meer grafisch programme. En 'mooi' is natuurlijk puur relatief. Daar staat code, het is jou manier om er mee om te gaan en een 'layout' aan je programma te geven.
Maar op de manier zoals jij bezig bent raad ik je echt wel Visual Basic aan! Gewoon 'point and click', da's meer iets voor jou!
Ik heb die tutorials al geleerd maar ik weet niet pressies alles uit me hoofd geleerd ofzo hoor! Ik kan nu niet zomaar een rekenmachine maken, dan moet ik die tutorial en weer bij pakken!! maar bij de laatste (8E) les moet je die twee 1e scripjes in elkaar flansen!! dus ik dacht dat het bij de tweede ook moest!!
en ik lees het wel!
maar ik begrijp het niet altijd!! ik ben ook helemaal niet goed in begrijpend lezen!!!! en pas als het uitgelegd is dan begrijp ik het!!, maarja dan is het al te laat!!
hmm ja als ik jou was zou ik beginnen met VB maar als je echt wil programeren is misschien c# wel iets voor je hierin kun je heel makkelijk een schermpje maken in ong 5 regels ofzow:)
Ik hoorde dat VB vrij eenvoudig is als je net begint.
Je kan er volgens mij ook spellen mee maken en ja als je Grafische programma's wil kunnen maken dan moet je net die codes weten.
Misschien heb je Hier wel wat aan. Dit zijn tutorials voor VB.
En deze voor VisualC++.
Nou suc6 met C / C++ of Visual Basic:cool:.
hetgeen moeilijker is heeft meer opties... en daar moet ik zeggen dat C moeilijker is voor een echt ingewikkeld programma. Maar die moeilijkheid ligt vooral aan het feit dat het heel dicht aanleunt bij binair programeren als je met pointers werkt. En tja, met binair programeren kan je het meest:. Maar als je echt het meest mee wilt kunnen ga je mss wat hebben aan OBERON of COBOL. Twee heel oude talen waar je oneindig veel mee kunt.
Hier ben ik het niet mee eens. Je kunt met zo'n talen in theorie natuurlijk alles doen. Maar het kost wel erg veel tijd.
Voor een snelle start met mooie vensters zou ik C# kiezen.
Ik zou ook NOOIT voor C gaan, omdat C++ de opvolger van C is. C++ is C met OOP, hetgeen erg handig is.
De enige reden om C/C++ boven C# te kiezen is snelheid. C/C++ zijn sneller dan C#, maar het verschil is niet zo erg groot.
en nu zijn er hier veel mensen die vitten op MS-haters etc, maar om WINDOWS nu als referentie punt te nemen of iets goed is...
maar toch, C als basis voor het programeren te leren is mss wel handig!
C# werkt nog niet op linux. Ik zou echt beginnen met C#, want met C/C++ doe je de eerste uren/dagen niet anders dan console (zwart verstertje met tekst) programmeren, terwijl je met C# best meteen kunt beginnen met knoppen/vensters/etc.
@legolas:
Citaat:
@stijn1989:
heeft wel als nadeel dat je de verschillen moet leren tussen bijv. cpp en c, dus dat het alleen maar een omweg is
De verschillen hoef je niet te leren: cpp = c + oop
ik heb anders ook toen ik begon met vb.net niets anders gedaan als console applicaties gemaakt. en om eerlijk te zien is dat moeilijker als een windows applicatie
weet je ook toevallig dit:
ik heb een gratis homepage van planet internet!! hij kan geen php scritps aan!! kan ik er voor zorgen dat hij dat wel kan, met een programmatje ofzo!?!?
Lol, je vraagt wél waar je PHP kan downloaden
Check dit maar eens
ik zat al te wachten op zo'n reactie...
Dan downloadt je de php parser, apache modules en wat libraries. Er wordt wel vaak gevraagd waar je php kunt downloaden, maar eigenlijk is de vraag dan gewoon niet goed.
Citaat:
ik heb een gratis homepage van planet internet!! hij kan geen php scritps aan!! kan ik er voor zorgen dat hij dat wel kan, met een programmatje ofzo!?!?
nee, kan niet. lees ff wat over php (basiscursus) en probeer te begrijpen hoe het precies zit met servers en de toegang die jij daartoe hebt. Je kunt namelijk niet zelf programmaatjes installeren, anders kon iedereen overal een virus opzetten.