login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Nieuwsbrieven systeem.

Offline Dekin - 04/06/2005 19:58
Avatar van DekinNieuw lid Gegroet allemaal:p.
Ik ben bezig met een website en heb een vraag.
Ik weet niet in welke catogorie dit moet ik denk in PHP ofzo maar ik weet het niet zeker.

- Ik wil een systeem namelijk een Nieuwsbrievensysteem dus geen NIEUWSsysteem maar een Nieuwsbrievensysteem.
Nu hoorde ik dat je een eigen server nodig hebt ofzo.
Kunnen jullie me daar iets meer info over geven of eventueel een script. Dus een nieuwsbrievensysteem script.

- En nog een vraag.
Als ik dat systeempje heb dan wil ik mensen een nieuwsbrief sturen. Nu kan ik dat in Outlook doen maar dan zien de mensen die die brief ontvangen ook de email adressen van de andere mensen. Dat wil ik voorkomen. Dus mijn vraag is. Is er een programma waarmee je tig mensen te gelijk een brief kan sturen zonder dat ze de email adressen van de andere mensen zien:?:.

Hopelijk ben ik duidelijk:p.
Gr, Dekin.

18 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Geerios - 04/06/2005 20:29
Avatar van Geerios Onbekend Hier: klikje
Offline SlashDotCom - 04/06/2005 22:34
Avatar van SlashDotCom Lid Antwoord op je 2de vraag.
Als je nu eens al je adressen in BCC zet dan zien ze dat toch niet?
Het noemt niets voor niets Blind Carbon Copy
Offline Maarten - 04/06/2005 23:31
Avatar van Maarten Erelid Je kan natuurlijk ook alle e-mailadressen in een db aflopen en steeds opnieuw een mail zenden met mail(), dan is er maar 1 geadresseerde per e-mail...
Offline Duikboot - 04/06/2005 23:48
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Maar hoe zou je dat willen doen? Met een while lus?
Offline Maarten - 04/06/2005 23:57 (laatste wijziging 04/06/2005 23:59)
Avatar van Maarten Erelid Inderdeed.
  1. <?php
  2. $bericht = 'Beste blabla blaaaaaaaaaaaaaaat';
  3. $adressen = mysql_query("SELECT email FROM nieuwsbrief");
  4. while($mail = mysql_fetch_assoc($adressen)) {
  5. mail($mail['email'],"Nieuwsbrief ".date("m/Y"),$bericht);
  6. // er wordt een aparte mail gezonden naar iedereen; dus zonder BCC en al die
  7. // toestanden... het kan natuurlijk ook zo, maar dat is eigen keus...
  8. // je kan er natuurlijk nog headers aan toevoegen om html en zo te gebruiken...
  9. }
  10. ?>
Dit is bijvoorbeeld een snel geschreven nieuwsbriefdingetje...
Offline Frederic - 05/06/2005 00:13
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde Let wel, als je dan 1000 leden hebt kan je server wel moeilijk gaan doen, zéker als het grote berichten zijn, zéker als je er een bijlage gaat bijvoegen!
Offline Maarten - 05/06/2005 00:40
Avatar van Maarten Erelid Daar heb je inderdaad wel een punt.

Dan kan je ofwel in stukken verzenden, bv. 100 per minuut, of idd BCC gaan gebruiken.
Offline Geerios - 05/06/2005 09:16
Citaat:
zéker als je er een bijlage gaat bijvoegen!
Een bijlage doe je toch nie bij een nieuwsbrief , dan upload je dat toch naar je server en geef je een linkje 
Offline eric - 05/06/2005 11:38
Avatar van eric HTML interesse Ik stuur ze ook op de manier zoals MUrfy het zegt. Het handige hiervan dat je de berichten persoonlijk kan maken. Maar idd voor 150 mensen doet de server er toch al een minuutje over.
Offline Dekin - 05/06/2005 12:39
Avatar van Dekin Nieuw lid @Eric.
Als ik je bericht goed begrijp heb je dan een server nodig:
Citaat:
Maar idd voor 150 mensen doet de server er toch al een minuutje over.

Misschien een rare vraag hoor.
Maar kan het eventueel in HTML of Javascript.
Want dat gebeure met PHP dus het installeren enz dat wil niet bij mij lukken. Nou ja als ik naar localhost ga dan krijg ik niet het bestand.
Zie deze topic. Ik heb geen zin om het verhaal uit te leggen:p.
Dus maar is dat mogelijk of niet:?:
Zoja hoe kan ik dat het beste aanpakken:?:
Offline Legolas - 05/06/2005 12:41
Avatar van Legolas Onbekend Met HTML / JS kan het niet...
Behalve via Outlook(Express) of een ander mailproggie
Met ASP kan het ook, maar dat kan ik weer niet:p
Offline Maarten - 05/06/2005 12:46
Avatar van Maarten Erelid @Legolas:
Jij kan toch ASP?
http://www.site...amp;id=282
Offline Dekin - 05/06/2005 12:49
Avatar van Dekin Nieuw lid Maar ik wil dan een nieuwsbrief in outlook versturen.
Nu heb ik bij 'cc' de e-mail adressen ingevuld. Ff mijn eigen en een ander email adres van mij.
Nu heb ik hem verstuurd en gekeken in mijn mailbox wat er staat. Nu zie ik gewoon het email adres van mijn andere mail. Dat maakt nou niet uit maar als ik het stax ga gebruiken dan wil ik voorkomen dat mensen andermans email adres kunnen zien. Om spam te voorkomen enz.
Offline Maarten - 05/06/2005 12:58
Avatar van Maarten Erelid Je moet het niet bij CC maar bij BCC zetten...
Offline Legolas - 05/06/2005 13:02
Citaat:
@Legolas:
Jij kan toch ASP?
http://www.site...=5&; id=282

Tjah... kan het aardig, zal eens wat opzoeken, gaat dacht ik met CDO...
Offline webstab - 05/06/2005 13:06
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Kan je bijvoorbeeld niet alle emailadressen in één variable zetten. (bv. $naar) en dan via mail() verzenden?
Of doet je server daat ook heel lang over.
Offline Dekin - 05/06/2005 13:10 (laatste wijziging 05/06/2005 13:25)
Avatar van Dekin Nieuw lid @Webstab
Ik heb nog geen server. Ik krijg dat niet goed voor elkaar.

@Murfy.
BCC staat bij mij niet weergegeven. Want ik had ff bovenaan in outlook dus bovenaan dat bericht de vraag ingetypt 'waar staat bcc'. En toen kreeg ik een resultaat met 'bcc balk weergeven / verbergen'. Ik klikte erop en toen zei die 'de bewerking is geannuleerd' enz.
Bij Beel en dan Werkbalken kon ik het ook niet vinden. Terwijl me dat logish lijkt dus dat het na mijn idee daar moet staan..
Weet jij dus waar ik dat kan laten weergeven dus waar ik heen moet?
Alvast bedankt:p.

Edit:
@Murfy.
Okey:p. En welk programma gebruik jij dan. Of ga jij gewoon naar de site waar je het email adres van hebt bijv: Hotmail, gmail enz en verstuurd daar je berichten.
Offline Maarten - 05/06/2005 13:14
Avatar van Maarten Erelid Euh ik heb dat programma niet, maar ik zou zeggen -> blijven zoeken, op een of andere manier moet het kunnen 

En anders neem je maar een ander programma om die nieuwsbrieven te verzenden... 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.193s