login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

sessions in vbscript

Offline Mister - 24/05/2005 20:21
Avatar van MisterHTML interesse Het gaat hier over 2 formulieren in een windows application (vbscript) Ik heb dus een login formulier, en als er iemand inlogt, wil ik dat er op de volgende pagina komt te staa: " Welkom, en dan zijn gebruikersnaam". Dus heb ik de gebruikersnaam bij het login formulier gedeclareerd om het terug op te kunnen roepen, maar nu blijkt dat ik die declaratie niet kan gebruiken in een ander formulier

ik declareer iets in een formulier, en wil da in een ander formulier trug oproepen, hoe doede da? me asp is da met "sessions" maar bij een windows application weet ik het ni

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cloudstrife - 24/05/2005 20:34
Avatar van cloudstrife PHP beginner vbscript = enkel client side dus denk dat je toch iets serverside nodig hebt zoals asp. Is het gewoon in vb? dan maak je gewoon een public variabele of vraag je een waarde op uit een formulier of zo.
Offline Fenrir - 24/05/2005 20:34 (laatste wijziging 24/05/2005 20:36)
Avatar van Fenrir PHP expert Dat moet in een soort "global" gedeclareerd worden. Dat probleem had ik eerst ook. Je moet het dan in een bepaald stuk van je programma doen:

dim username;

Ga eens naar code-view (bijv door dubbel te klikken op een knop). Dan zie je rechtsboven een lijstje van "functies"(?). Dan moet je volgens mij de bovenste hebben.

Als je daar dan:

dim username;

zet blijft het bewaard.

Het kan ook dat je ipv dim wat anders moet gebruiken, bijv. global.

Edit: het is volgens mij public username;
Het kan ook anders: het is alweer 4 jaar geleden 
Te laat 
Offline Mister - 24/05/2005 20:41 (laatste wijziging 24/05/2005 20:41)
Avatar van Mister HTML interesse Euhm, de code:
  1. public strGebruikersNaam as string

werkt niet, dan zegt hij dit: 'public' is not valid on a local variable declaration.

moet dus: global in plaats van local zijn, niet? maar waar verander ik het dan?

toch al merci ze fenrir !! ;)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s