login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Wel verbinding geen ip adres

Offline Analog - 20/05/2005 21:22 (laatste wijziging 20/05/2005 22:34)
Avatar van AnalogHTML interesse Ik heb een adslverbinding thuis en alles werkt goed.
Nu heb ik voor mijn adsl op zolder een kabel van de meterkast beneden naar de zolder getrokken.
Als ik aan beide kanten een computer aansluit dan is er geen probleem maar als ik mijn modem met een pc verbind via die kabel dan krijg ik geen ip adres .
En ik heb geen crosscable gemaakt dat heb ik al gecheckt.

Wat kan het probleem zijn???

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline BigBug - 20/05/2005 21:26
Avatar van BigBug PHP expert Dan krijg je geen IP adres, wat bedoel je daar precies mee, wordt je ip niet weergegeven of wat precies?
Offline Analog - 20/05/2005 21:28
Avatar van Analog HTML interesse Ik krijg geen ipadres toegewezen. Ik kan ook geen verbinding maken met de configpagina van het modem maar heb wel een verbinding.

(tis echt wazig):s
Offline BigBug - 20/05/2005 21:30
Avatar van BigBug PHP expert Dit kan je bij mijn weten instellen bij Config. scherm en dan internet-opties als je windows hebt, daar kan je je eigen computer een lokaal ip adres toekennen, je internet ip adres wordt door je provider bepaald
Offline Analog - 20/05/2005 22:21
Avatar van Analog HTML interesse neej helaas dat werkt niet 
Offline Gerard - 20/05/2005 22:46
Avatar van Gerard Ouwe rakker wat voor ip krijg je op dit moment? 0.0.0.0 of 169.x.x.x
Offline Gml - 20/05/2005 23:34 (laatste wijziging 20/05/2005 23:35)
Avatar van Gml HTML beginner - ga eens naar Start > Uitvoeren
- typ "cmd" in
- typ "ipconfig" en druk op Enter

Wat er bij ip-Adres staat is je lokale ip-adres
Wat er bij Standaardgateway staat is het ip van de modem

typ het ip van de modem in je browser en je komt als het goed is op de config pagina van de modem
Offline Gerard - 20/05/2005 23:55
Citaat:
Wat er bij ip-Adres staat is je lokale ip-adres
Wat er bij Standaardgateway staat is het ip van de modem

Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat zijn modem zo staat ingesteld dat de direct aangesloten pc het internet ip-adres krijgt. Op die manier krijgt je pc gewoon een internet adres en is je default gateway de DCE van de provider. Je zult dan de modem uit bridge mode moeten halen.
Offline Analog - 22/05/2005 07:39
Avatar van Analog HTML interesse Okeej thanx ik moest um idd uit bridge mode halen!
:D
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s