De titel, in hoofdletters (Murfy edit: nu niet meer...)... Groot probleem dus... en ja... met xp zie : MijnRamTopic
Ik heb nu XP geinstalleerd... met anti-spyware... en alls gecheked en verwijderd... Maar de problemen stapelen zich op... :
* Bij installaties loopt het zooitje vast
* Msn wil niet starten, als ik me gegevens voor de 1e keer in wil voeren.
* Internetscrollen,... gaat met grote haperingen.
* Sloom, happerig
PC :
Pentium 4, 1.5 GYGhz, 640 MB RAM (128 + 512 SDRAM), Ati Radeon 9600 SE 128 MB, Normaal ME nu -> XP Prof
Conclusie :
Volgens mij zou hij het toch echt moeten doen nu. Ik heb hem nu net geinstalleerd xp .... na een formatatie!
Vraag :
Hoe komt het dat hij zo langzaam is, en eventueel een oplossing?
1. formateren -> NTFS ?
2. winxp installeren -> legale versie heb ik niet
3. drivers van pc installeren , die heb ik alleen voor videokaart
4. ALLE updates van winxp installeren -> gaat niet
5. overige up-to-date software installeren
6. schijf en registry opkuisen ?
7. back-up nemen ;D
Ok... dit heb ik al zo vaak gedaan.. maar dit werkt gewoon NIET, XP blijft gewoon vaag doen op deze pc :S
aangezien je geen legale versie hebt kan je ook geen updates doen en zal je pc altijd problemen geven => legale versie van winxp aanschaffen is de boodschap:!:
Haal die 128MB geheugen module er eens uit, dat zou een hoop ellende kunnen besparen, of die 512MB.
Heb je überhaupt die module wel in de bios aangepast?
PC :
Pentium 4, 1.5 GYGhz, 640 MB RAM (128 + 512 SDRAM), Ati Radeon 9600 SE 128 MB, Normaal ME nu -> XP Prof
.............
Pentium 4: Goed
1.5GYGhz: Beetje weinig. Ik heb zelf 2.6GYGhz
640 MB RAM: Genoeg Windows draait namelijk lekker op 512 RAM.
128SDRAM: Ook een beetje weinig.
Ati Radeon: kun je vervangen door intel of amb processor.
Mocht dit niet helpen weet ik het ook niet.
Formateren hoe doe je dat?
Er zijn verschillende manieren. Via de cd.
1. Pc opstarten maar dan met de cd van windows erin. CD via opstarten openen. Krijg je een blauw scherm met setup enz.
2. Of Station C >> rechtermuisknop >> formateren enz.
Suc6:cool:
Ati Radeon: kun je vervangen door intel of amb processor.
Dit heet tegenwoordig een videokaart...
Maar zoals Tuinstoel al aangaf (in dit topic en het vorige wat je over nagenoeg hetzelfde probleem geopend had) heb je een grote kans dat het aan het interne geheugen ligt.
Je moet niet me woorden verdraaien ;)... ME werk(te) hier stukken beter!
Jjaja.. werkte ... want nu doet XP opeens niet vaag... en heb wel me driver van me videokaart nog een keer geinstalleerd... van dat scrollprobleem (lijk ik) nu af te zijn.
Ja hoor dat kan wel. Moet je maar in de Windows Update Version 5 kiezen voor 'Opties voor Beheerders' en dan 'Windows Update-Catelogus'. Je komt dan terecht in de Version 4 die vaak een stuk minder moeite ermee heeft. En anders kan je de hotfixes altijd nog zelf downloaden los vanuit die catelogus.
Wil toch nog even mijn mening kwijt over dit soort topics. Topics als deze komen regelmatig terug: iemand heeft een probleem met zijn computer en geeft zijn specificaties op. Meteen volgen een heel aantal reacties over "formateer alles", "je pc is oud", "je processor is traag", "Windows bah Microsoft bah", ... gevolgd door een heel aantal foute beweringen en veronderstellingen van verschillende leden, die dan ook nog eens in een alwetend kleedje gestoken worden.
Op sitemasters lopen er echt niet zoveel leden rond met een hoger kennisniveau rond hardware ed., maar een heel aantal denkt het van zichzelf wel. Ik noem absoluut geen namen, dus niemand moet zich aangesproken voelen.
Ik lees op een erg regelmatige basis replies op hardware/software betrekkende vragen die echt nergens op slaan, maar blijkbaar zijn er maar weinig mensen die dat echt doorhebben. Meestal volgt er een soortgelijke reacties of een of ander ononderbouwt standpunt.
Dit eigenlijk terzijde van dit topic, maar ik vond dat ik dit toch gezegd moest hebben.
Ja,... aan de ene kant moet ik je wel gelijk geven... Maar het is denk ik toch wel nuttig dit soort topics... er komen weer discussies van, en daardoor leer je weer, nietwaar?
@ shifty; ergens heb je wel gelijk, maar men kan er alleen maar van bijleren van je fouten.
Ikzelf probeer ook mee te helpen met de kennis die ik bezit.
In de meeste gevallen kan ik wel helpen maar soms probeer ik (ook al ken ik er miss weinig van het onderwerp) toch te helpen.
Ben ik dan fout dan zal men dit in de meeste gevallen wel corrigeren en zo leer ik dan ook weer iets bij.
Nujah, genoeg off-topic gezever.
'k Ga nu terug ontopic.
Je kan eens proberen om op Telenet Games Forum je vraag te stellen in het hardware gedeelte.
Gegarandeerd kunnen ze je in de meeste gevallen helpen want er zitten daar wel een paar knappe kopkes tussen.
ik geef shifty volledig gelijk, maar volgens mij, als het al bij de installatie van xp misloopt heeft het daaraan gelegen. ik zou zeggen probeer eens een andere cd vast te krijgen, loopt et daar weer mis dan denk dat er iets mis is met ofwel 1 van je geheugen kaartjes of je hardeschijf. bij het laden van bepaalde dingen in het geheugen tijdens een installatie van xp liet m'n vorige pc het ook afweten, toch lag het aan aan geheugen kaartje dat stuk was.