Ligt het nu aan me RAM, want die wil ik morgen dus opschroeven met 128+512 = 640 MB Ram / 256 = 2,5 ... kan hij dan dus 2,5 meer onthouwen ofzow?
hoezo vaag??
als je windows xp met veel programmas (bijv. photoshop, firefox, emailclient, ftp programma, editor en nog wat) wilt draaien zonder haperen zou ik je hele pc upgraden, maar ram verdubbelen kan al aardig schelen.
Ik heb nu 2× 128 MB en ik wil dus : 128 MB en 512 MB om mee te beginnen ... (btw heb : Windows ME) ... en wat zou ik zog meer op moeten schroeven, met CPU ofzow?
Ik heb nu 2× 128 MB en ik wil dus : 128 MB en 512 MB om mee te beginnen ... (btw heb : Windows ME) ... en wat zou ik zog meer op moeten schroeven, met CPU ofzow?
Windows ME kan boven de 256 MB toch niet goed alloceren zover ik begrepen had. Misschien wordt het eens tijd om van het slechtste OS ooit af te stappen.
Windows XP zal heel goed met dat extra geheugen overweg kunnen. Dat levert je al een flinke winst op qua performance.
Mja... als ik windows XP installeer... gaat hij opeens heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel egt heeeeeeeeeeeel sloom draaien.. 3 minuten voor een nieuw schrempje etc... egt heeeeeeeel sloom... dat is dus niet goed
back to win2k zou ik zeggen.
XP kan de boel aardig vertragen als je machine niet rap genoeg is, maar houd het zeker stabiel.
Maar ik heb winXP op een p2 300 zien draaien, traag maar stabiel.
Op een
Citaat:
Pentium 4, 1.5 Gyghz, 256 MB RAM
zou het ZEKER moeten werken.
En als je je pc al een aardige tijd niet hebt geformateerd en opnieuw hebt geinstalleerd... zou ik dat ook nog wel voorstellen om te doen. Kan een heleboel problemen uit te wereld helpen.
Wel goed alles backuppen, anders ben je zo lang bezig alles weer bij elkaar te zoeken.
en ik zou XP nemen of 2000.
XP home als je niet alle dingen van Pro hoeft te hebben, die vergt ietsje minder.
Meer geheugen zal altijd wel helpen je systeem wat te versnellen en het OS wat soepeler te laten draaien. Maar een instabiel systeem blijft een instabiel systeem (is ME goed in) en daar zal meer geheugen weinig aan veranderen.
Ik heb een vergelijkbaar systeem als jou, maar nergens problemen mee in principe. Je zou dus gewoon een module van 512 DDR RAM of RIMM in kunnen zetten, als dat tenminste past.
Als ik zeg dat ik het heb... dan weet ik dat 100% zeker.... heb nu net RAM gekocht... voor €90,- en heb nu 512 MB Ram... en dat merk ik wel ja... kga nu eerst:
1. Anti-Spyware downloaden , op cdtje zetten
2. Formateren
3. XP eropzetten
4. Printer , Internet, enz... alles eropzetten
5. AntiSpyware eropzetten
6. Internet connectie maken
7. Hier zeggen of alles is gelukt
Als je Windows XP hebt.
Windows XP draait beter op 512MB Ram.
Download ook ff easy cleaner. Is een heel uitgebreid programma:D.
Edit:
@Zwobbel ik wil niet vervelend doen maar doordat hij hoofdletters gebruikt en uitroeptekens gebruikt is het een gebaar van schreeuwen wat tevens ook niet mag.
Daardoor zegd Martijn1515 van Nerd EclipX.
Dus eigenlijk klopt je reactie niet Zwobbel.
Hij komt er zelf mee.
Tis niet om lullig te zijn maar het is toch zo:?: