login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

iOSL | Pagina 2

41 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nemesiskoen - 08/08/2005 18:11 (laatste wijziging 08/08/2005 19:05)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
nu heb je een prijs en een idee die samengaan... nu nog een uitwerking die hierbij past. Veel succes in ieder geval.

@hieronder: waar heb je het over?
Offline remcobers - 08/08/2005 19:01
Avatar van remcobers PHP expert Ik wil best wat beginners dingen van JAVA posten 
Offline Stijn - 08/08/2005 19:23
Avatar van Stijn PHP expert @remcobers::?::?::?:
Het is gewoon een PHP applicatie en geen javascript misschien zo'n window.alert(); maar voor de rest ken ik niet veel van javascript. Je mag mijn idee altijd maken in java hoor maar jij zal er véél langer aanzitten en je zal meer puffen dan ik hoor 
Offline remcobers - 08/08/2005 21:40
Avatar van remcobers PHP expert ik bedoel. Als het er is dan plant ik wel een open source project van java(geen javascript) erneer.

Javascript ken ik niet:P
Offline nemesiskoen - 08/08/2005 23:17

PHP expert
dat project is al lang gecancelled, staat op vorige pagina (of pagina ervoor).

Even over het eerste project:
Citaat:
Het gaat vooral om OpenSource talen, specifiek: PhP, C(++/#) en Java(Script)

Is C(++/#) dan opensource?
idem voor javascript

JAVA is opgebouwd uit het principe van openSource (daar vind je soms nog delen van terug, denk maar aan de hoofdletter bij de aanroep van de String class en de kleine letter bij de aanroep van de integer class (en alle andere type variabelen buiten objecten dan)) maar is nu niet meer openSource denk ik.
Offline remcobers - 09/08/2005 10:08
Avatar van remcobers PHP expert oh, beetje niet gelezen dan dan (dom )
Offline Stijn - 09/08/2005 19:12
Avatar van Stijn PHP expert Wrm is C(++/#) niet opensource Je kan toch scripts e.d. vinden en tutorials/handleidingen en je kan aan gratis compilers geraken (of zelf schrijven [tjach moet je dat script opnieuw compilen], mja hoe werd de eerste compiler eigenlijk gecompiled :s:s )

Maar zoals je zei: project canceld 
Offline nemesiskoen - 09/08/2005 20:53

PHP expert
mmm

een c script? dat bestaat niet.
Men praat over een code (of programma).
Hoe de eerste compiler werd gecompiled? Niet.

Een compiler is een stukje software dat mensentaal (alleszins: code dat makelijk voor de mens te begrijpen valt, zodat een persoon opzichzelf al een stukje software kan schrijven (doel van C)) omzet naar computertaal (binaire codes dus). Het is mogelijk om binair te programeren. Dus zo zou je al een compiler kunnen bouwen. Ook worden niet alle talen gecompiled.

En er is een verschil tussen openSource en een library waar code in staat.

Bv. ASP is niet openSource.
Jou definitie van openSource:
Citaat:
Je kan toch scripts e.d. vinden en tutorials/handleidingen en je kan aan gratis compilers geraken

Op deze site kan ik tutorials (handleidingen) en scripts vinden van ASP. ASP moet je niet compileren dus dat sluit de compilers al uit => ASP is openSource... fout

Even een duidelijk beeld scheppen van openSource:
PHP
Waarom?
ontleed het woord openSource: open (open) source (code)
==> de code is open -> voor iedereen zichtbaar.
Je kan PHP downloaden (de code van de ZEND engine). Ik heb de code van de ZEND engine op mijn computer staan. Een kleine 6 MB gezipped. Uitgepakt: 4 MB. (raar dat het uitgepakt kleiner is als gezipped:s) Allemaal niet gecompileerde C files (een paar php files, .h files (C), register files, etc...).
Waar het op neer komt is dat (als je iets van C weet) je stukjes code kan toevoegen om bv. een nieuwe functie te maken. Zo voeg je dus dingen toe aan de wereld van PHP. Je compileert het (want de files zijn nog niet gecompileerd) en test het. Ook zou jij dus mogelijke bugs uit PHP kunnen halen.
Als je hiermee klaar bent, zoek je contact met php.net. Je laat zien dat je serieus bent, stuurt je code op en ze voegen het toe bij de nieuwe versie. Als je natuurlijk rommel op stuurt dan voegen ze het niet toe.
Dat is dus het doel van openSource. Dit is bij linux ook zo, alleen zijn de files een beetje groter. Bij Blender ook. En vroeger (mss nu nog altijd) bij JAVA.

Bij C is dit volgens mij niet (mss heel vroeger maar dat betwijfel ik) en C++/# ook al niet. javascript idem.

Je wilt (of wilde) een site over openSource maken maar weet niet eens wat openSource is (of was). Maarja, we zijn hier om te leren, niet?:p
Offline Stijn - 09/08/2005 21:10
Avatar van Stijn PHP expert hehe, bedankt voor je informatie Koen. Werd me al eens zo gezegd maar vergeet het soms :/ 

Tjach, daarom is het ook gesloten dat project . Maar eens serieus

Als ik nu dat project af heb gemaakt en hij voldoet aan alles wat ik hierboven gezegd heb. Kan ik daar serieus €2.500 voor vragen of was dat een gok 
Ik wil hier wel geld mee verdienen want wil sparen voor latere studies e.d. Ik ben een toekomst man 

stijn 
Offline Stijn - 12/08/2005 21:36
Avatar van Stijn PHP expert hehe, ik heb de 20 modules al nog niet geschreven, zit nu aan het begin van de DB te werken nu . Hier vind je een lijst van de modules 

Citaat:
1/ Admin
2/ Calender
3/ Chat
4/ Downloads
5/ Forum
6/ Gallery
7/ Games
8/ Links
9/ Mail
10/ Media
11/ Members
12/ News
13/ Polls
14/ Scripts
15/ Search
16/ Server
17/ Shop
18/ Showcase
19/ Statics
20/ Tutorials

Zou dit genoeg zijn:?::?: denk je:?: 

mvg stijn
Offline arre - 12/08/2005 22:57
Avatar van arre Lid je open-source heb je een beetje slordig gebruikt:P

PHP is een open-source project omdat je de PHP-compiler kan downloaden, herschrijven, en hercompileren naar jouw wens...

(de compiler is geschreven in C:P, waarvan zijn compiler meestal in assembly wordt geschreven...)

Anyway IOSL lijkt mij nogal een bizarre naam:) je moet proberen iets te vinden dat mensen makkelijk onthouden:) SOIL bevoorbeeld zou prachtig zijn, als je daar nog volledige woorden mee vind:P

Suc6
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s