login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Iframe of normaal

Offline Steven - 07/05/2005 12:39
Avatar van StevenHTML interesse Heyz, ik ben bezig met een nieuwe lay-out voor mijn site.

Eerst werkte ik met Iframe, nu zit ik erover na te denken om het toch gewoon op 1 pagina te zetten. Maar hoe krijg ik me site dan snel als bij elke klik de hele pagina ververst wordt? (wat bij iframe niet van toepassing is)

Dus wat zou ik doen? geef ook even tips hoe je zonder iframe de hele pagina snel kan laten laden...

bvd 

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Legolas - 07/05/2005 12:41
Avatar van Legolas Onbekend met php werken. dus met include en dan de content cel steeds laten includen. dan refresht ie alleen die cel.
Offline Steven - 07/05/2005 12:42
Avatar van Steven HTML interesse is daar een tutorial over:?:
Offline Legolas - 07/05/2005 12:44
Avatar van Legolas Onbekend hier:
http://www.site...&id=46
dacht ik
Offline Gml - 07/05/2005 12:46
Avatar van Gml HTML beginner Ligt eraan hoeveel info je erop wil gaan zetten. Je kan namelijk alles van te voren in laden en dan bepaalde dingen verbergen met je stijl. Als je op een link klikt laat je het ene verbergen en het andere zichtbaar worden. Dit werkt snel.
Je moet dit overigens niet toepassen op heel je site. Je kan het per menu item doen. Dan wordt alleen nog de pagina ververst als je in het menu bezig bent.

Hier kun je een voorbeeld zien: www.melloo.nl
Als je in het menu klikt wordt de pagina ververst. Zodra je bij portfolio komt en op de sublinks klikt wordt er nix meer geladen.
Offline Legolas - 07/05/2005 12:48
Avatar van Legolas Onbekend @Gml:
kun je deze methode iets beter uitleggen please?
ben ik namelijk geïnteresseerd naar.
tenzij het hetzelfde als include werkt;-)
Offline Gml - 07/05/2005 12:57 (laatste wijziging 07/05/2005 12:59)
Avatar van Gml HTML beginner Bijv:

Je hebt 5 div blokken in je pagina. Allemaal met inhoud. Ook heb je een aantal links in je pagina staan. Als er op een link geklikt wordt, wordt er normaal opnieuw de pagina geladen met nieuwe info. Deze nieuwe pagina heeft ook weer 5 div blokken met inhoud.

Als je er nu 1 pagina van maakt waarbij je dus 10 div blokken hebt. Je laat de 5 blokken, van je tweede pagina, gewoon niet zien. Zodra er op de bewuste link geklikt wordt worden de 5 blokken van de eerste pagina verborgen en de 5 blokken van de nieuwe pagina worden getoond.

Het is gewoon met css divjes verbergen en op een bepaald moment weer laten zien. Is trouwens allemaal met JavaScript.

Het enige probleem wat je tegenkomt is als er met F5 gerefresht wordt. Dan zie je namelijk pagina 1 weer terwijl je op pagina 2 zat. Dit kun je afvangen door in een cookie bij te houden waar de gebruiker precies zit.
Offline Legolas - 07/05/2005 13:00
Avatar van Legolas Onbekend Ah dat is handig^^. maarja include kan net zo goed denk ik hoor. kben beetje erg php georienteerd:cool:
maar is stevens probleem nou opgelost?
Offline Gml - 07/05/2005 13:03
Avatar van Gml HTML beginner Ik combineer de twee methodes. 
Offline Steven - 07/05/2005 13:10
Avatar van Steven HTML interesse Het klinkt allemaal heel erg mooi en ik wil er wel meer van weten, alleen zoek ik dan gewoon tutorials, zoiezo div blokken ?

En als je het dan include hoe je het dan laat weergeven enz... Dat snap ik echt niet hoor 
Offline Gml - 07/05/2005 13:18
Avatar van Gml HTML beginner een div is onderdeel van HTML

1. <div style="display:none;">dit is een verborgen divje</div>
  2. <div style="display:block;">dit is een divje wat je wel kan zien</div>
Offline Shifty - 07/05/2005 16:30 (laatste wijziging 07/05/2005 18:11)
Avatar van Shifty Onbekend Het is heel moeilijk om I-frames te verwerken in je pagina. Wanneer je dit aandurft, én je hebt weinig informatie, dan kun je kiezen voor I-frames. Zelf vind ik ze niet zo prettig werken omdat je de url van de pagina niet kunt kopieëren. Ook is het makkelijker dat je meteen zien wat er op de pagina staat ipv. eerst op allerlei links klikken totdat er iets tevoorschijn springt. Het merendeel van de internetgebruikers heeft een afkeur voor I-frames, dus ik zou het idee om met I-frames te werken laten liggen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.233s