login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Linux installeren

Offline webstab - 07/05/2005 10:37
Avatar van webstabPHP ver gevorderde Ik ga proberen linux te installeren op mijn pc.
Op dit moment staat er windows op,maar die krijg ik niet meer opgestart, mijn pc start nu op in dos. (cd-rom drive deed het gisteren,vandaag niet meer, diskette drive doet het altijd)
Ik zou graag dus linux installeren, en als het kan nog via diskette...
Nu welke versie?
Liefst degene die overeenkomt met windows 95...

Kan iemand mij helpen? Want ik vind daar niet van op internet.

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline XenoX - 07/05/2005 12:58 (laatste wijziging 07/05/2005 12:59)
Avatar van XenoX Gouden medailleGouden medaille

PHP expert
suse kan je (dacht ik) installeren met diskette, dan moet de computer wel toegang hebben tot het internet.
Offline webstab - 07/05/2005 13:12 (laatste wijziging 07/05/2005 14:42)
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Grote verandering
=> mijn cd-rom drive werkt nu definitief.Gewoon alles afgekoppeld en terug opnieuw ineen gestoken...
Ik kan perfect in dos werken. (er staat windows 95 op,maar die werkt niet). Nu zou ik graag linux erop zetten...
Kan er iemand zeggen hoe ik dat moet doen? En welke versie die aanraadt. (liefst ong win95,qua gevraagd geheugen)
Offline SlashDotCom - 07/05/2005 14:49
Avatar van SlashDotCom Lid mandrake
suse
redhat
etc...
je kan ze allemaal gratis downloaden van het internet (redhat miss niet)

branden is bootable schijf (ISO bestand)
zorgen dat cd-rom als eerste boot device is aangeduid
cd-rom erin
heropstarten
alle instructies volgen (of eventueel handleiding van i'net downen)
Offline webstab - 07/05/2005 14:53
Avatar van webstab PHP ver gevorderde
Citaat:
zorgen dat cd-rom als eerste boot device is aangeduid

Is het ook goed dat ik gewoon in dos D:/setup typ?
Offline SlashDotCom - 07/05/2005 14:55
Avatar van SlashDotCom Lid ik denk dat het berter is dat je de cd-rom als eerste boot device zet
want je zit namelijk met een BOOTABLE ISO schijf
Offline webstab - 07/05/2005 14:59
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Ik ben eigelijk opzoek naar versie 2.3.36 (of 1tje beter).
Kan er iemand mij een link geven naar zo'n iso? Ik heb het al op google ingetypt,maar dat zijn zo van die rare sites.
Offline SlashDotCom - 07/05/2005 15:44
Avatar van SlashDotCom Lid webstab
Welke linux distro wil je?
redhat, mandrake, suse, fedora, uburu, etc...

Dat is niet zoals windows hé, dit is een open source dus iedereen akn zijn eigen linux maken zeg maar met dezelfde kernel.
Offline lays - 07/05/2005 19:33
Avatar van lays Lid Ik stel voor dat je Mandrake installeerd.
http://www.mandrivalinux.com/nl/
Deze link hieronder kan je alles vertellen hoe je de linux versie moet installeren. Ik kan je alvast wel 1 ding vertellen je zult het niet installeren met d:/setup Daar zul je met linux nooit meer gebruik van maken. Lees even goed op dit forum, hier staan ook mirror links om de iso's te downloaden.
Offline Squirrel - 07/05/2005 23:05
Avatar van Squirrel HTML interesse Op een oude pc heb ik eens Fedora core 2 gezet --> http://www.fedora-linux.nl/

Enige probleem wat ik had was om de partities in te stellen.....
Enfin, handleiding (mss handlijding? ) vindt je op die site!

grtz
Offline CeReBro - 07/05/2005 23:08
Avatar van CeReBro Lid Wa mandrake pak Suse linux veel gemakkelijker om te installeren. http://www.suse.com kun je het downloaden. Pak de suse 9.2 DVD.
Je download de iso bestand eh doe da best met een ftp programma. Je brand de iso bestand op een DVD niet op een cd past niet. De iso bestand is ongeveer 3,2GB past dus niet op 700 MB op een dvd wel 4,7 GB. Je restart je pc en zorg dat je 1st boot device vanuit dvd-rom is en stop de dvd erin viola, en installeren
Offline Maarten - 07/05/2005 23:11
Avatar van Maarten Erelid Ja en hoe denk je dat je mandrake moet installeren? Tiens, just het zelfde.

Voor de gemakkelijkheid van de install moet je het dus niet doen. Iedereen heeft zijn eigen voorkeur, kies er gewoon een uit.
Offline webstab - 08/05/2005 08:00 (laatste wijziging 13/05/2005 19:07)
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Eindelijk,ik heb de juist versie van linux gevonden. Voor te installeren staat er dat je moet booten vanaf je cd-rom. Maar mijn (oude) bios laat dat niet toe. Valt dit op de lossen. (Buiten een biosupdate)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.201s