login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Pc formatteren,,

Offline burdy92 - 04/05/2005 15:27
Avatar van burdy92HTML interesse Hey mensen, ik heb veel over je computer formatteren gehoord .. nu ben ik van plan om een keer zelf mijn pc te formateren (nee ik heb het zelf nog nooit gedaan). maar nu wil ik van jullie even iets meer weten over formatteren (als dat kan).. hoe je het het beste kan doen en waar je rekening mee moet houden etc...

(ik ga met windows xp formatteren en ik zet windows xp er ook weer op;)) en eehm ik hoef maar 1 schijf te formatteren;)

thx, grtz burdy

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn1989 - 04/05/2005 15:33
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Formateren Ruleerd,.. zorg gewoon dat alle bestanden die je nodig hebt op een cd zet of zorg dat je ze opnieuw download... ik formateer wel vaker... en je pc word er best snel van 
Offline Ontani - 04/05/2005 15:37
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
zorg da ge een opstart diskette hebt, waarmee ge opstart met cd-rom support en uw gewenste toetsenbord instelling, als ge deze diskette plaatst bij het booten komt ge in DOS waar ge format c: doet. hier door wordt uw C: schijf geformateerd. zorg in ieder geval dat ge installatie cd's hebt van VGA, AUDIO, Moederbord Chipset, LAN/Network adapter, printer, scanner, en natuurlijk uwe xp cd. als formateren voltooid is plaatst ge uw windows cd in de cd-rom en start ge opnieuw op zonder diskette installatie begint als ge bij de vraag:
computer opstarten vanaf cd-rom op enter drukt.
heb gisteren nog geformateerd
Offline burdy92 - 04/05/2005 15:44 (laatste wijziging 04/05/2005 15:47)
Avatar van burdy92 HTML interesse iemand vertelde me dat ik ook als ik winxp cd erin douw dat je ook als optie kan kiezen c: formatteren ofzo

edit:ik heb 2 schijfen dus ik kan 1 schijf formatteren en de andere al mijn troep bewaren tog...

edit2: maar kan iemand me best wel uitgebreid uitlegen hoe dat allemaal meot enzo?.. de drivers (installatie etc:P) heb ik allemaal al op een cd gezet... maar verder..
Offline Martijn1989 - 04/05/2005 15:45
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Ja,.. ik denk dat je bedoelt... dat voordat je je pc opnieuw start je cdrom er in doet, en dan opneiuw start! kijk maar eens =)
Offline thyssimonis - 04/05/2005 15:49
Avatar van thyssimonis PHP interesse Ik gebruik ghost! (Norton Ghost 9.0) Hier maak je een image van je schrijf enzo hoef je xp neit hellemaal opnew te instaleren. Zet je gewoon de image terug. (Backup systeem)
Offline burdy92 - 04/05/2005 16:10
Avatar van burdy92 HTML interesse ik wou gewoon even een best uitgebreide uitleg hoe je precies zo'n pc formatteerd;)
Offline SvenP - 04/05/2005 16:48 (laatste wijziging 04/05/2005 16:48)
Avatar van SvenP PHP interesse [win98]
backup
dos (F8 bij opstarten van cd pc) kies Alleen MS-DOS Prompt
typ dan: format c: /q/u/s
pak de windows cd
ga naar de cd
typ setup

[winxp]
doe cd in speler
druk op play...:cool:
nee even sereneus
men neemt de cd van windows XP
ge doet deze in de derom speler,
gelieve met de bedrukte zijde naar boven
start vervolgens opnieuw op.
volg verdere instructies
Offline burdy92 - 04/05/2005 16:50 (laatste wijziging 04/05/2005 18:03)
Avatar van burdy92 HTML interesse ok thx yme-jan:Pthx voor alle berichten iedereen, ik denk dat ik hier wel wat aan heb maar kan iemand stap voor stap en zorgvuldig precies uitleggen hoe je het moet doen enzo... gewoon dat ik het goed kan begrijpen (want ik denk dat ik tog wat fout ga doen onder het formatteren)!

alvast bedankt
Offline roelh - 04/05/2005 19:42
Avatar van roelh PHP gevorderde Ennuh..nooit pc formatteren 
Altijd alleen maar HD doen 

Grappiej 
Offline Dekin - 04/05/2005 20:01 (laatste wijziging 04/05/2005 21:28)
Avatar van Dekin Nieuw lid Voor WinXP doe ik het op de volgende manier.
1. Maak een backup van al je bestanden, mappen e.t.c.
2. Doe de cd van WinXP in je computer en start je computer opnieuw op.
3. Tijdens het opstarten komt hij:
1. Gelijk met een blauw scherm waar helemaal boven aan staat 'setup'.
2. Of met d tekst 'druk op een toets om de setup te starten' of zoiets kweet het niet precies.
Als de setup geladen is krijg je van alles te zien. De tekst
'windows instaleren' <<<Dacht Enter
'windows repareren' <<<Dacht R
en nog iets maar dat weet ik niet meer maar dat doet er niet toe.
Kies de optie 'Windows instaleren'.
Dan ga je verder. Nu krijg je volgens mij iets met formateren of eerst het harde schijf type kiezen (NTFS, FAT32) 1 van die twee.
Na je dat te hebben gedaan kies je ook nog welke schijf je wilt formateren. Als je dat heb gedaan gaat hij de schijf formateren. Als hij daarmee klaar is dan start hij de computer binnen 15 seconden op. De rest wijst zich vanzelf. Dus je hoeft alleen nog maar Windows te instaleren en alle programma's er weer op te zetten die je wil en klaar:p.

Klinkt moeilijk maar dat is het niet:p:D.

Edit
Snap je het niet pm me maar.
Offline zointer - 05/05/2005 09:23
Avatar van zointer HTML gevorderde Hoe formatteer ik een harde schijf?

Formateren voor beginners

@crew linken anders eens bij links zetten;-)
Offline wouter - 05/05/2005 09:31
Citaat:
3. Tijdens het opstarten komt hij:
2. Of met de tekst 'druk op een toets om de setup te starten' of zoiets kweet het niet precies.

dit hoeft niet altijd zo te zijn.
Als in je bios staat dat hij de cd moet checken bij het booten dan heb je gelijk. Als dit echter niet zo is dan heb je een probleem 
-> (moet je ff in bios gaan prutsen)
Offline burdy92 - 05/05/2005 10:39
Avatar van burdy92 HTML interesse thx all.. ik ga is ant werk om te kijken!
Offline Ontani - 05/05/2005 12:37
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
@ Wouter:
Dwaas

2. Of met de tekst 'druk op een toets om de setup te starten' of zoiets kweet het niet precies.

1 van die 2 dingen komt nu net als ge opstart via cd-rom

als je iets zegt, beetje research doen anders
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s